A svéd cég 5 éven át, mintegy 3500 saját márkás jármű valós életből nyert adatait gyűjtötte össze. A kutatás során a cég magasabb szintű szimulációkat végzett, emellett különböző szerviz szituációkat generált, hogy elemezze, hogyan, miért és mikor következik be nem tervezett megállás. „A tanulmány egyértelműen kimutatta, azáltal, hogy figyelemmel tudjuk kísérni a jármű használatát, valamint a különféle főegységek állapotát, lehetségessé válik a karbantartás jobb tervezése. Úgy gondoljuk, hogy a nem tervezett megállások számát 80 százalékkal tudjuk csökkenteni, ha a jármű szervizelését időben és a tényleges szükségleteknek megfelelően végzik el” – jegyezte meg Hayder Wokil, a Volvo Trucks szakértője.
A Volvo Trucks elsősorban az internetben látja a lehetőséget. A mai teherautók ugyanis online csatlakoztathatók a szervizhez. Ennek köszönhetően egy technikus akár távolról, valós időben is nyomon követheti, hogy pontosan hogyan használják az adott járművet. „Ennek köszönhetően a technikus be tudja ütemezi a karbantartást jó előre, illetve ki tudja küszöbölni egyes részegységek elromlását, vagy elhasználódását. Mi több, a tervezett szervizt el lehet halasztani, ha a technikus úgy látja, hogy a jármű különféle alkatrészei a várhatónál sokkal kevésbé használódtak el, időt takarítva meg ezzel a szállítmányozó cégnek” – tette hozzá Wokil.
Bár a Volvo Trucks jelentős fejlődést ért el ezen a területen, a megelőző szerviz fejlesztése még mindig gyerekcipőben jár. Ugyanakkor jó esély van arra, hogy az online megfigyelt járműveknél nullára redukálják a nem tervezett megállásokat.