Akkumulátor, villanymotor, vezérlés és hajtás egyben? A Hycore nem találta fel a spanyolviaszt, a piacon már ma is léteznek hasonló megoldások, amelyek egyetlen egységben kínálnak komplett megoldást a kerékpárok motorizálására.

A koreai fejlesztők megoldásáról messziről üvölt a high-tech: a három vaskos küllő, a fekete felület és a türkiz díszcsík erős Tron-hatással ruházza fel a járművet – ha valaki pont erre vágyott, nincs is jobb választása a sorozatgyártás kapujában álló fejlesztésnél.

A 26 colos Centinel Wheel belsejében kapott helyet a mikrokontroller, két darab 180 watt teljesítményű motor, valamint egy 24 voltos, 13 amperos Li-ion akkumulátorcsomag. Utóbbi kettő kiszerelhető: az akku a töltés idejére, a motorok akkor, ha szeretnénk valami erősebbet beépíteni, illetve ha úgy döntünk, inkább izomból tekernénk, megszabadíthatjuk a ballaszttól a kerékpárt.

Így lesz villanybiciklid egy kerékcserével 1
Így lesz villanybiciklid egy kerékcserével 7 A kerék Bluetooth 4.0 interfészen keresztül kommunikál a felhasználó okostelefonjával. Így szabályozható a rásegítés mértéke, vagy ellenőrizhető a töltöttségi szint. A Centinel arra is alkalmas, hogy figyelje az állandó sebességet, és mindig annyi rásegítést biztosítson, ami ahhoz szükséges.

A fejlesztők 26 km/órában maximálták a Centinel sebességét, egyetlen feltöltéssel 48 km-t képes megenni a rendszer. A forgalmazás, ha minden jól megy, egy év múlva veszi kezdetét, a kerék durván negyedmillió forintba fog kerülni.