Az M7 autópálya érdi csomópontja kapacitáshiányos: a reggeli csúcsban a pályára Budapest felé felhajtó forgalomban a helyközi autóbuszok számára is jelentős időveszteséget okozó torlódások keletkeznek Érd Parkváros központjában. Délután pedig az Érdre lehajtó forgalom okoz rendszeres torlódásokat az M7 autópályán, esetenként a forgalmi sávban is.
A beruházás során a reggeli csúcsidőben az Érdről Budapestre, a délutáni csúcsidőben pedig Budapestről Érdre haladó forgalom előnyét biztosító forgalomszabályozást alakítanak ki. A kivitelezés keretében négy összehangolt jelzőlámpás, és egy kiemelt sarokirányos körforgalmú csomópont épül, az Iparos út az M7 autópálya és a Törökbálinti út között 2×2 forgalmi sávra bővül.
Az elmúlt években hétköznap reggelenként Törökbálinton jelentősen megnövekedett az átmenő forgalom. A járművek jelentős része Érd felől Törökbálinton keresztül Budapestre vagy Budaörsre tart, a településen keresztül hajt fel az M1-es autópályára, az M1-M7 közös szakaszára.
A 8103-as jelű út Törökbálint Kerekdomb városrészének megkerülésével biztosít kapcsolatot az M1 és Budapest felé, becsatlakozva a 8102-es útba. Az átmenő forgalom azonban többnyire a lakóutcákat használja, ezért Törökbálintnál két új összekötő ág épül az M0-M7 autópályák csomópontjában, körforgalmakkal csatlakozva a 8103 jelű úthoz. A zajártalom csökkenése érdekében áthelyezik és meghosszabbítják a zajvédő falat, így védve a Dózsa György és Szent István utcák környékének lakóit.
A két, külön-külön nettó 1,3 milliárd forintos fejlesztéssel az érdi és törökbálinti csomópontokban megszűnnek a torlódások, jelentősen csökken a balesetveszély.