Van olyan élethelyzet, amikor tudjuk, hogy lelki egészségünk kárára megy, ha minden szempontból a legjobb döntést hozzuk. Amikor a pontozás alapján a tökéletes, nekünk megfelelő autó kerül a garázsba, viszont unott arccal ülünk bele, és sosem nézünk rá vissza a garázsba. A következő levelek írói ezt az érzést akarták elkerülni.
Olvasónk kérdezi
Tisztelt Szerk,
Szeretnék vásárolni magamnak egy 164-es Alfa Romeo-t. Melyik kivitelt, évjáratot és motoros ajánlaná nekem? Sajnálatos módon a maximális ráfordítható összegem 300.000ft, ebből ki kellene hozni az átírást is, esetleg műszakit is. Apumnak volt egy 2.0V6 TB 1991-es Alfa 164-ese, azt imádtam, emiatt is szeretnék a típusból szerezni egyet magamnak!
Köszönöm, Zoli
Szakértőnk válaszol
Kedves Zoltán!
Az biztos, hogy a hengerfejesedésre rendkívül érzékeny VM Motori dízellel ne vegyen 164-est. Feltételezem, hogy nem szeretne 15 litert tankolni városban és 11-et átlagosan, így a V6 is kiesik, bármilyen lelkesítő is a hangja, az ereje, a karaktere.
A legésszerűbb motor a kétliteres benzines Twin Spark, amellyel egy kollégám autóját vezettem régebben. 10 literen belül fogyaszt, kellően erős és jó hangú motor. Nem szeretném lebeszélni, de adódhat vele elég sok kiadás és sajnos a 200-240 ezres autók nem feltétlenül hozzák azt a hangulatot és nívót, amire emlékszik a család régebbi 164-es Alfájából
Olvasónk kérdezi
Kedves András!
Tudom, hogy kilógok a sorból, de nagyon szeretnék egy Volvo 245-ös vagy 700-as kombit családunknak. Ön hogyan vélekedik ezekről az autókról (1989-es,lambda szondás, injektoros, benzines) általában?
Tudom, hogy az öreg autókkal lehetnek nem várt gondok, de nem tudok szabadulni a gondolattól illetve az autótól :-) Mire érdemes odafigyelni vásárláskor? Nagyon szépen köszönöm a válaszát!
Üdvözlettel Edit
Szakértőnk válaszol
Kedves Edit!
Nekem is nagy vágyam egy 245-ös, 700-as, esetleg 945-965-ös Volvo, tehát nem mi lógunk ki a sorból, hanem mindenki más, aki nem ilyet keres:-) Mechanikusan a 200-as és a 700-as és a 700-asra épülő 900-as széria is nagyon megbízható autó. A 9-est kivéve a korrózió pusztíthatja el őket, de a részben horganyzott karosszéria minősége jobb a korabeli átlagnál.
A 2,3 literes benzines a legésszerűbb motor az összesbe, a turbós sem veszélyes, de a szívó még kisebb igényű. Beszéltem a típus kapcsán Volvo-klubos emberekkel, aki ért hozzá, az normális költséggel üzemben tudja tartani és egy különleges hangulatú, nagyon tágas és strapabíró autónak örülhet. Figyelni az említett rozsdásodásra kell, az évtizedek múlásával a műszerfal is elrepedhet. A szelepek és a szelephézag ellenőrzésére is figyelni kell. Cserés lehet a Hardy-tárcsa, mint oly sok hátsókerekes autóban. Ha koppan a kardántengely, akkor jó eséllyel a gumiágyban lévő csapágyat kell cserélni, ami 9000 Ft körüli alkatrész.
A ránézésre pénzzabáló csatahajó alkatrészárai egyáltalán nem vészesek! A futómű, a hajtáslánc mind sokat bír, egy kuplungszett kijön 40 000 forintból, gömbfej is kapható 3000 forinttól, hátsó fékbetét garnitúra 6500 Ft körül. Az első féktárcsák darabja 7-10 ezer Ft gyártótól függően, de tízezer forintból lengéscsillapítót is találni, előre és hátulra is. Ha a hidraulikus motortartó bak rossz, az pech, mert kettő kell a 700-asba és darabja kb. 30 000 Ft.
Próbálnék kézi váltósat venni, mert a 740-eséhez hasonló régi automatákat olajcserével együtt kb. 350-400 ezer forintba kerül rendesen felújítani egy igényes műhelyben. Ez az összeg irreális az autó értékéhez képest, de bontóból nem vennék automata váltót, amennyiben az a motorról leválasztva vár vevőre. Leszerelve ugyanis bejut a pára és elpusztul tőle a szerkezet.
Üdvözlettel, Szörényi András
Olvasónk kérdezi
Kedves Szörényi Úr!
Olyan dilemma előtt állok, amire szerintem nincs megoldás, de gondoltam teszek egy próbát. Én is a lehetetlennel próbálkozom, egy nagyon jó autót szeretnék, nagyon kevés pénzért, de legalább nem feltétel, hogy max. 3 l-t fogyasszon… :)
Szóval, 1M forintom van, és egy 3-as BMW E46 az álmom. 32 éves vagyok, régóta van jogsim, de kevés a rutinom, viszont nem vágyom gyorsulni minden lámpától lámpáig, a BMW kívül-belül tetszik, nem munkába járni kéne, hanem hétvégi kiruccanásokra, és nem a „vagánykodás” a cél.
Első autóm lesz, és az első gondolatom G astra vagy 323F mazda volt, de mivel láttam, hogy megvehetem az álmom is, így már csak a bajor csoda lebeg szemeim előtt.Azt kérdezném, hogy Ön a helyemben bevállalna-e ilyen autót elsőre, és milyen motorral, nekem a 316-os is bőven elég lenne szerintem, ill. mit javasol? vegyek egyet az összes pénzemért, vagy keressek olcsóbbat,hogy maradjon javításra,vagy teljesen mindegy mennyiért veszek 700ezer és 1M között?
Szakértőnk válaszol
Kedves Levente!
Valóban vannak ennél gazdaságosabb és rizikószegényebb megoldások ezzel a kerettel. Megnéztem a felhozatalt és akkor vennék ilyen autót, ha 1,5 millióm volna rá. De mivel annyira vágyik rá, ugorjon bele bátran, más kocsival csak boldogtalan volna és olyan autóért nem érdemes egy fillért sem adni, ami nem okoz örömöt.
A 316i motorja igen tohonya, literteljesítménye sem kiugró, mégis érzékeny az olajcserére. Egy kollégám és édesapja is E46-ost 316i-t használ (az egyik nemrég esett át motorcserén, pedig nagyon megkímélt volt mindkettő), ők 10 ezrenként viszik olajcserére az autót a biztonság kedvéért.
Arra ügyeljen, hogy a vezérműlánc átugrását megakadályozó szervizakción túl van-e az autó? Az E46 alkatrészárai viszonylag magasak, de ma már Facebook-csoportokban is lehet olcsóbban bontott alkatrészeket találni hozzá. Bár minden észérv a G Astra, a Focus I, a Lacetti, a Xsara vagy a békalámpás Corolla mellett szól, de az Ön esete egyértelmű. Inkább spórolnék még pár hónapot a szervizre, hogy legyen némi tartalék, de utána azt a típust venném, amelyre vágyom.
Üdvözlettel, Szörényi András
Olvasónk kérdezi
Tisztelt Szakértő!
Elgondolkodtam egy Jaguár S-Type 2.7 D V6 vásárlásán és nagyon kíváncsi lennék a véleményére!
Az autót 2009-Ben hozták be Németországból. Egy gazdája volt kinn, alig mentek vele. Végig garázsban volt. A magyar vásárlója egy idősebb úr, javarészt nála is csak a garázsban áll, tudom, hogy van egy benzines Jaguarja és Mercije is.
Az autóban mindössze 20. 000 km van! Kívül-belül patika, érződik rajta az új illat. Minden részletét látszik, hogy abszolút makulátlan, újszerű. 3 millióra tartják. Nyilván bevizsgáltatnám, a festékréteget ellenőriztetném. Legalább 10-12 évre terveznék vele családi napi használatra: kb. évi 12.000km-t mennék vele. Mit gondol a dologról? Finoman, kímélően vezetek. Jó választás lehet mondjuk egy Mazda 3TX-szel szemben?
Válaszát előre is nagy hálával köszönöm és érdeklődéssel v?rom!
üdvözlettel: Imre
Szakértőnk válaszol
Tisztelt Dávid Úr! Ha a 20 000 kilométer tényleg igaz, akkor hárommillióért én megpróbálnám. Ezt a motort a PSA Peugeot Citroën és a Ford közösen használta, azaz érdekessége, hogy a négyhengereseket 1,4-2,2 literig mind a PSA fejlesztette, ezt a hathengerest viszont a Ford. Egy és két feltöltővel is létezik a Land Rover, Range Rover, Jaguar modellekben illetve a nagyobb francia autókban (407 és 607, C5 és C6). A hatéves S-Type viszont semmiképp nem ér 11 milliót, hiába nem használták.
Üdvözlettel, Szörényi András