A Lexus LX sorozata jövőre lesz húsz éves; eddigi három generációja során következetesen az aktuális Toyota Land Cruiser még fényűzőbb, még kifinomultabb változataként szerzett magának híveket, azt észak-amerikai, közel-keleti és oroszországi vásárlók körében.

Míg a márkaazonosságot az első generáció esetén csupán egy embléma, a másodiknál (1998-2007) pedig az akkori Lexus GS furcsa dupla lámpájára hajazó fényszórók biztosították, a mostani kiadásnál már a Lexus orsó alakú hűtőmaszkjának visszafogott, jelzés értékű változata került az egyébként jobbára változatlan vonalvezetésű terepjáró orrára.

Ennek ezennel vége: az NX és RX kistestvérek nyomán az LX orrát is átszabták, a hatalmas, krómozott homokóra azonban még úgy is idegenül hat az ódivatú, szögletes (drabális) karosszérián, hogy a motorházfedél haránt irányú bordái folytonosságot teremtenek a hűtőrács és az autó egyéb formai elemei között. A helyzetet a szintén a kisebb SUV-ok analógiájára átszabott fényszórók és ködlámpák sem segítenek.

Egyelőre nem tudni, milyen változásokra számíthatunk a lemezek alatt; várhatóan csak kis mértékben módosul az 5,7 literes, V8-as erőforrás, amely jelenleg 389 lóerőt és 546 Nm-t ad le, és Torsen differenciálművön keresztül hajtja a négy kereket

A Land Cruiser másfél éve már megújult, idén azonban automata vészfékrendszerrel gazdagodik tovább a felszereltsége; ez a technológia kétségtelenül megjelenik a Lexusban is.