Sokan szeretnének keveset költeni üzemanyagra, de ódzkodnak az autógáztól és a modern dízelektől. Kiút lehet egy öreg szívódízel?
Sokan szeretnének keveset költeni üzemanyagra, de ódzkodnak az autógáztól és a modern dízelektől. Kiút lehet egy öreg szívódízel?
Fotó megosztása:
Modern családi autóként az első generációs Fabia Combi vagy az Octavia is érdekes lehet közvetlen befecskendezéses, SDi szívódízellel
Modern családi autóként az első generációs Fabia Combi vagy az Octavia is érdekes lehet közvetlen befecskendezéses, SDi szívódízellel
Fotó megosztása:
Nyugaton a környezetvédelmi behajtási zónák és a károsanyag-kibocsátástól függő adórendszer miatt olcsón megszabadulnak a környezetszennyező, öreg dízelektől. Az az autó 580 000 forintból állt meg
Nyugaton a környezetvédelmi behajtási zónák és a károsanyag-kibocsátástól függő adórendszer miatt olcsón megszabadulnak a környezetszennyező, öreg dízelektől. Az az autó 580 000 forintból állt meg
Fotó megosztása:
Nagyon nehéz épkézláb autókat találni. A legtöbb inkább 20, de minimum 10 éves
Nagyon nehéz épkézláb autókat találni. A legtöbb inkább 20, de minimum 10 éves
Fotó megosztása:
Alapjáraton nagyon nyomatékosak, utána gyengék a szívódízelek. A kamrás motorok hangja sokkal kulturáltabb lehet, mint a géppuskaszerű korai TDI-ké
Alapjáraton nagyon nyomatékosak, utána gyengék a szívódízelek. A kamrás motorok hangja sokkal kulturáltabb lehet, mint a géppuskaszerű korai TDI-ké
Fotó megosztása:
Ha csak az ajtóélek rozsdásodnak, az nem aggasztó egy 1999-es autón
Ha csak az ajtóélek rozsdásodnak, az nem aggasztó egy 1999-es autón
Fotó megosztása:
Nyugaton a környezetvédelmi behajtási zónák és a károsanyag-kibocsátástól függő adórendszer miatt olcsón megszabadulnak a környezetszennyező, öreg dízelektől
Nyugaton a környezetvédelmi behajtási zónák és a károsanyag-kibocsátástól függő adórendszer miatt olcsón megszabadulnak a környezetszennyező, öreg dízelektől
Fotó megosztása:
Lomha, de nem vészesen hangos a 72 lóerős, kétliteres dízelmotor a Nissanban
Lomha, de nem vészesen hangos a 72 lóerős, kétliteres dízelmotor a Nissanban
Fotó megosztása:
Sokkal egyszerűbb adagolók osztják el a gázolajat, mint a modern dízelmotorokban
Sokkal egyszerűbb adagolók osztják el a gázolajat, mint a modern dízelmotorokban
Fotó megosztása:
Ausztriából származik ez az N15-ös, 1995 és 2000 között gyártott Nissan Almera. 580 ezer forintért jó vételnek tűnt a szűzies, 195 000 kilométeres óraállással
Ausztriából származik ez az N15-ös, 1995 és 2000 között gyártott Nissan Almera. 580 ezer forintért jó vételnek tűnt a szűzies, 195 000 kilométeres óraállással
Fotó megosztása:
Egyszerűbben és olcsóbban javíthatók a modern motoroknál az antik szívódízelek, de teljes felújításuk így is elvisz 400-600 ezer forintot
Egyszerűbben és olcsóbban javíthatók a modern motoroknál az antik szívódízelek, de teljes felújításuk így is elvisz 400-600 ezer forintot
Fotó megosztása:
Nem nyújtják a modern dízelek erejét, izzításmentes indíthatóságát, lomhaságukért cserébe a szívódízelek sokáig elketyegnek
Nem nyújtják a modern dízelek erejét, izzításmentes indíthatóságát, lomhaságukért cserébe a szívódízelek sokáig elketyegnek
Fotó megosztása:
Olcsók a Bosch VP-adagolós, DTL és DTH turbómotorú kétliteres G Astrák és A Zafirák. Ám az adagolófelújtás költsége 200 000 Ft, a régi szívódízeleké jóval olcsóbb
Olcsók a Bosch VP-adagolós, DTL és DTH turbómotorú kétliteres G Astrák és A Zafirák. Ám az adagolófelújtás költsége 200 000 Ft, a régi szívódízeleké jóval olcsóbb
Fotó megosztása:
Modern családi autóként az első generációs Fabia Combi vagy az Octavia is érdekes lehet közvetlen befecskendezéses, SDi szívódízellel
A Das Weltauto használtautó-értékesítő hálózat szerint a kedvezőbb regisztrációs adó eredményeként egyre több idős jármű érkezik az országba, a magánúton importált kocsik 60 százaléka tíz évnél öregebb. Ezen belül 27 százalékuk 15 évnél is korosabb jármű, amelyek fenntartása már nem gazdaságos, ugyanakkor környezetszennyezők.
A jelenlegi szabályozás szerint az EU-ból behozott gépjárművek nem esnek át eredetiségvizsgálaton a forgalomba helyezés előtt, és a bűnügyi nyilvántartásban sem ellenőrzik őket, ez pedig a szürke- és a feketegazdaság számára is nagy teret hagy.
Az okmányirodák adatai szerint a használt autók vásárlásának trendje pozitív Magyarországon, a válság éveiben jellemző 420 ezer után tavaly már csaknem 492 ezer jármű cserélt gazdát, az első negyedéves adatok alapján pedig az idén több mint 530 ezer átírás prognosztizálható. Ezek az adatok nem tartalmazzák a használt autók magánimportját, amely 2010 óta erőteljesen bővül, 2014-ben már meghaladta a 96 700-at, és az idén mintegy 25 százalékos további növekedés várható.
Az import használt autót vásárlók egyre gyakrabban szembesülhetnek azzal, hogy a kiválasztott jármű előélete tisztázhatatlan, reklamáció esetén a kereskedő felelősséget nem vállal, vagy eleve elérhetetlen. Az óvatlan vásárló trükkös adásvételi szerződéssel, eltitkolt sérülésekkel, szakszerűtlenül elvégzett javításokkal, valótlan futásadattal, klónozott alvázszámmal szembesülhet. Előfordul az is, hogy a kereskedő nem fizeti be az áfát a jármű után, ami részint tisztességtelen versenyelőnyhöz juttatja az eladót, másrészt az új tulajdonos viselheti annak a terhét, ha az adóhatóság lefoglalja a járművet.
A Das Weltauto kampányában arra hívja fel a figyelmet, hogy a csalás áldozatává vált vevők polgári vagy büntetőjogi pert indíthatnak érdekeik védelmében. A cég szerint fontos az óvatosság az ismeretlen előéletű, irracionálisan alacsony futásteljesítményű járművekkel szemben.