Azt hiszed, hogy az automata váltó, a tévényi navigáció vagy a modern biztonsági csomagok kilóját mérik legdrágábban a gyártók? Nagyon tévedsz, egyes luxusmodellek fényezésének árából simán tudnál venni egy bitang autót, amivel legalább akkora élvezet közlekedni, mint a több 10 milliós fiatal generációval.
Mutatunk néhány példát.
Audi A8/S8
Nincs kimondott fantázianeve az Audi legdrágább fényezésének, szimplán lehet egyedi festéssel kérni az autót, ami az extralistán 1 135 380 forintos tételként szerepel. Mire lenne elég ez a pénz? Mondjuk egy első generációs S8-ra, 340 lóerős motorral. Ilyet már itthon is kapsz 1-1,5 millióért, és nem azokról beszélünk, amiknek lóg a bele.
BMW M6 Gran Coupé
A legdrágább bajornak bizony fényezésből is hozzá méltó dukál, a Frozen Brilliant fantázianévre keresztelt fehér metálért nem kevesebb mint a 1 597 200 forint kérnek el, amiből simán tudnánk venni például E38-as Hetest, akár a hosszított változatot is, 725-től egészen 740-ig, van kínálat bőven.
Mercedes AMG GT Coupé
Néhány hete teszteltük a Mercedes AMG GT-t, ami ugyan nem a méregdrága AMG solarbeam sárgában pompázott, de ez kicsit sem vont le a vezetési élményből, arról nem is beszélve, hogy 2 921 000 forintból (igen, ennyibe kerül ez a szín), ha szerencsénk van, találunk a külföldi használtautós oldalakon akár 5,4 literes V8-as Mercedest is, 367 lóerővel. Mondjuk egy CLK 55 AMG-t.
Porsche 918 Spyder
Csak annyit mondok, hogy Liquid Metal. Már maga az elnevezés is (folyékony fém) azt sugallja, hogy ez nem lesz olcsó. Gondoljunk csak a T-1000-es Terminátorra, azt sem lehetett olcsó kifejleszteni. Szóval nem kell csodálkozni azon, hogy a szuperhibrid fényezéséért akár 15 millió forintnak megfelelő eurót is elkérhetnek. Na jó, azért picit leeshet az állad, főleg ha megtudod, mit lehet ennyi pénzből kapni: például Porsche 911 (997) Carrerát, akár magyar rendszámosat is.
VW Passat CC
Tényleg csak kíváncsiságból néztem meg, de ha már megetettem, nem hagyom ki a VW legsúlyosabb áron mért festését. A Orix-fehér gyöngyházért 379 730 forint kér a német gyártó, amiből mondjuk egy patent állapotban lévő Passat 1.9 TDI-t lehet venni a kilencvenes évek közepéről, és bele lehet vágni az üzemanyag-turizmusba. Lehet, hogy nem hozza vissza olyan hamar az árát, mint 10 évvel ezelőtt, de keleti szomszédainknál még mindig sokkal jobb árban van a gázolaj, mint itthon.