A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a múlt héten nyitotta meg a Forma-1 2017-19 közötti gumiszállítói pályázatát. A 2011 óta szolgáló Pirelli mellett a 2006 végén kiszállt francia Michelint is érdekli a lehetőség, egyesek – például Fernando Alonso – pedig szívesen látnák, ha egyszerre több gyártó termékei csapnának össze a pályán.
Gumiháború azonban nem lesz, az évtized végéig biztosan nem.
„Már publikálták a pályázati kiírást, abban pedig egy gumiszállítót keresnek a 2019 végéig tartó időszakra” – szögezte le a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
„Ez összhangban áll a csapatok akaratával, ezt a helyzetet akarják megőrizni. Nekünk nincs mit hozzáfűzni, a gumiháború csak elméleti kérdés lehet, mert túl sok az ismeretlen tényező. Nem állíthatom, hogy akarjuk vagy épp nem akarjuk, ugyanis nem tudjuk, milyen feltételek mellett működne: Lehetne-e tesztelni vagy csak szimulátoros fejlesztés lenne? Hány csapatot kellene ellátni? Nagyon sok az ismeretlen részlet.”
A Toro Rosso csapatfőnöke Franz Tost így magyarázta, miért is nem akarják a csapatok, hogy több gyártó abroncsai szerepeljenek az F1-ben:
„Két gyártó esetén csak két csapat kapna jó gumikat, a többiek meg vackot, ugyanez volt korábban is: a Michelin a Renault-val dolgozott, így persze Alonsónak szép emlékei vannak, a Bridgestone pedig a Ferrarit szolgálta, egyrészt ezért is lehetett olyan sikeres Michael (Schumacher). Ha visszatér a gumiháború, megint ez lesz: két gyártó – két csapat kap jó gumit, három gyártó – három csapat, a többiek meg azt kapnak, ami jut, ha tetszik, ha nem.”
„Az egész verseny más irányt venne, ahogy most a motorokról szól a Forma-1, jönne a gumi-F1. Miután konszolidálódna a helyzet az új motorokkal, máris újabb problémát teremtenénk.”