Ahogy szombaton már megírtuk, a Kanadai Nagydíj időmérője után három Forma-1-es pilóta is büntetést kapott, így nem a kvalifikáción elért eredményének megfelelő helyről indul.
A Toro Rossó-s Max Verstappen a Monacóból hozott 5 helyes büntetése mellé további 10 helyes hátrasorolást kapott motorcsere miatt, míg Sebastian Vettel az utolsó szabadedzésen elkövetett hibája – piros zászló alatti előzés – miatt bűnhődik 5 helyes rajtbüntetéssel.
A mclarenes Jenson Button az autó szerelése miatt nem is vett részt a kvalifikáción, így automatikusan csak az utolsó kockába állhat fel.
Verstappenre és Buttonra a motorcserék miatt még a futam alatt is vár büntetés, ugyanis a 10-10 helyből egyikük sem tudja „letölteni” az összeset – az angol egyet sem. 6-10 hely közötti maradékért 10 másodperces időbüntetés jár, ez Verstappen első bokszkiállásánál érvényesül majd, 11-től pedig bokszutca-áthajtásra váltják át a hátrasorolást – ez jár majd Buttonnak.
1. L. Hamilton (Mercedes AMG) | |
2. N. Rosberg (Mercedes AMG) | |
3. K. Räikkönen (Ferrari) | |
4. V. Bottas (Williams) | |
5. R. Grosjean (Lotus F1) | |
6. P. Maldonado (Lotus F1) | |
7. N. Hülkenberg (Force India) | |
8. D. Kvjat (Red Bull) | |
9. D. Ricciardo (Red Bull) | |
10. S. Perez (Force India) | |
11. C. Sainz Jr. (Toro Rosso) | |
12. M. Ericsson (Sauber) | |
13. F. Alonso (McLaren-Honda) | |
14. F. Nasr (Sauber) | |
15. F. Massa (Williams) | |
16. R. Merhi (Manor Marussia) | |
17. W. Stevens (Manor Marussia) | |
18. S. Vettel (Ferrari) | |
19. M. Verstappen (Toro Rosso) | |
20. J. Button (McLaren-Honda) |
A hármas Vettel, Verstappen, Button sorrendben állhat a 18-19-20. helyre, de mindhármuk esetében dönthet úgy a csapat, hogy inkább a bokszutcából kezdenek, igaz a Toro Rosso ifjonca és a McLaren veteránja a versenybüntetéseket így is elszenvedi. A cikk megjelenéséig még egyik csapat sem jelezte, mit döntött.
Button és Vettel személyében két világbajnok, egyben két korábbi győztes indul hátulról, alább látható, rajtuk kívül ki volt még sikeres a mai mezőnyből.
A 2014-es verseny győztes, valamint legtöbb helyet hozó gumistratégiája
Természetesen még leghátulról sincs minden veszve, mi sem bizonyítja ezt jobban, mint a Forma-1 hivatalos oldala által készített felmérésen győztes 2011-es Kanadai Nagydíj, amelyen Jenson Button kétszer is volt sereghajtó, de az utolsó körön mégis átvette a vezetést, és őt intették le győztesként.