A brit Financial Times arról ír, hogy az Európai Unió heteken belül vizsgálatot indíthat a Forma-1 irányítása és pénzeinek elosztása ügyében.
Közismert, hogy a sportágban vannak „egyenlőbbek”: a Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoportban csak hat alakulat (a Mercedes, a Red Bull, a Ferrari, a McLaren, a Williams, és a tavalyi eredménye alapján a Force India) kap helyet, ahogy a felsoroltak közül az első öt már az F1-es részvételért is sokmilliós bónuszt kap a bevételekből (a Ferrari majdnem 100 milliót, de még a Williamsnek is leesik 10).
A fentiekből kimaradó, „másodrendű” csapatok – a Lotus, a Force India, a Sauber és a Manor – már jó ideje lebegtetik, hogy az EU-nál kérnek segítséget emiatt, a FT pedig arról ír, hogy közülük ketten már a beadványt szövegezik.
Mindössze ennyi kell ahhoz, hogy az Európai Bizottság versenyügyi biztosa, Margarethe Vestager vizsgálatot indíthasson – a dán politikusnő ezt már korábban világossá tette.
Ha az ügy beindul, minden bizonnyal a többi kiscsapat is csatlakozik hozzá, a helyzet pedig különösen kényelmetlen lehet a Forma-1 kereskedelmi jogait birtokló CVC befektetési csoportnak, valamint a Nemzetközi Automobil Szövetségnek (FIA), ugyanis az EU belépése után már nem lehet ilyen-olyan ajánlatokkal lekenyerezni, felszalámizni a panaszos kicsiket, emellett pikáns, hogy a párizsi székhelyű FIA az épp válságát élő FIFA-hoz hasonlóan Svájcban is székel, pénzügyei is két szálon futnak – nem teljesen átláthatóan.
„Furcsa ez. Szeretném tudni, mit is akarnak a kisebb csapatok, de sosem jelezte még felém senki, hogy mit is szeretnének. Meglátjuk, mi lesz a beadványban. A csapatok mind aláírták a szerződéseiket. Remélem, hogy meglesz a vizsgálat, és azt is, hogy a versenyügyi hatóságoknak lesz elég türelme ahhoz, hogy végigvigyék” – mondta a Financial Timesnak Bernie Ecclestone, aki amúgy mostanra már nagyon szeretne szabadulni saját teremtményétől, a Stratégiai Munkacsoporttól.