Korábban is felmerült már az ittas vezetést megakadályozó, autóba szerelt rendszerek fejlesztése, most az amerikai National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA – a szövetségi közlekedésbiztonsági hatóság) is ilyenen dolgozik.
Az NHTSA iparági szereplőkkel összefogva két technológiát dolgozott ki az ittas vezetők elindulásának megakadályozására: az első a leheletből, az alkoholmolekulák infravörös detekciójával, a másik pedig érintéssel, a bőr alatti erekben futó vér spektrumanalízisével állapítja meg a véralkohol szintjét – az előbbi a műszerfalra, kormányoszlopra helyezve, utóbbi a gyújtásgombon vagy a sebességváltó markolatán kaphat helyet. 
A szenzorokból kapott adatokat aztán össze lehet vetni az előre megadott határértékekkel – természetesen zéró tolerancia is beállítható -, és ha túllépik a beprogramozott limitet, az autó indítása lehetetlenné válik. 
Prototípusként egy járművet szereltek fel az érzékelőkkel, az NHTSA becslése szerint a további kísérletek, fejlesztések után nagyjából öt év múlva jelenhetnek meg az eszközök a közúti járművekben, például flottákat üzemeltető cégeknél, de opcióként akár a magántulajdonú autókban is.
Az USA-ban jelenleg közel 10 ezren veszítik életüket ittas vezetéshez kapcsolható közlekedési balesetekben.