A megújult modell alvázán 50 féle változtatást hajtottak végre a tervezők. Egyik legfontosabb változás, hogy az első tengely terhelését 5,3-ról 6,5 tonnára, a jármű terhelhetőségét pedig 12-ről 13 tonnára növelték, emellett a megengedett össztömeg 22,5 tonnára emelkedett. A megújult alváz ugyanakkor megőrizte az elődök strapabíró képességét, sőt a mérnökök több helyen meg is erősítették azt, annak érdekében, hogy Next is megállja a helyét a terepen. A biztonságos megállás érdekében a járművet nagy teljesítményű, Wabco fékrendszerrel szerelték.
A megújult hajtáslánccal az erőátviteli nyomaték 1,4-szer jobb lett, miközben az üzemanyag-felhasználás 8 százalékkal csökkent az elődhöz képest. Az újratervezett kardántengelyek elhelyezése emellett lehetővé teszik a továbbított nyomaték növelését, de a gyártó szerint emellett a hajtáslánc élettartamának kiterjesztéséhez hozzájárulnak. A Next-ben egy soros elrendezésű, 6,7 literes, Euro 5-ös minősítéssel ellátott YaMZ-536-os dízelmotor dolgozik, mely 240, 285 és 312 lóerős változatban áll a jövendőbeli vásárlók rendelkezésére. Az erőforrásokhoz automatikus, vagy manuális YaMZ és ZF gyártmányú váltók csatlakoztathatók. Az Ural Next az RBL integrált szervóval készül, ezért az elődhöz képest jóval kisebb erőkifejtést igényel a jármű kormányzása.
A hajtás tekintetében pedig már az alternatív üzemanyagokra is felkészítették a kínálatot, ugyanis az utasszállítós felépítménnyel szerelt változat a dízel mellett metánnal, vagy sűrített gázzal (CNG) is üzemeltethető. Az Ural Next modellekre a gyártó 2 éves, vagy 100 ezer kilométeres garanciát kínál abban az esetben, ha az üzemeltető betartja a 15 ezres szervizintervallumokat.