A kísérletben résztvevő járműveket a Scania által kifejlesztett elektromos-hibrid hajtáslánccal szerelik fel. A teherjárművek az áramot felsővezetéken, a fülke mögötti vázra szerelt, pantográf áramszedőn keresztül kapják. A nehéz teherbírású teherautók elektromos hajtása ily módon lehetővé teszi, hogy elektromos áram felhasználásával, illetve hagyományos hibrid üzemű járművekként is elláthassák fuvarfeladataikat.
Ebben az esetben a hagyományos, dízelüzemű motor mintegy kiegészítő erőforrásként van jelen, így a fosszilis üzemanyag alkalmazásával járó károsanyag-kibocsátás akár 80-90 százaléka is megszűnhet. Az üzemeltetési költségek egyrészt az elektromos motor nagy hatásfokának köszönhető kisebb energiafelhasználás miatt csökkennek, másrészt az elektromos áram eleve olcsóbb energiahordozó, mint a gázolaj. Ezzel a technológiával a Siemens és a Scania 2013 óta végez közös kísérleteket villamosított teherjárművekkel a német cég, Berlin melletti kutatóközpontjába
Svédország célja, hogy 2030-ra létrejöjjön egy energiahatékony és fosszilis energiaforrásoktól független járműállomány. A projekt pénzügyi hátterének jelentős részét, mintegy 77 millió svéd koronát az állam biztosította, míg a fennmaradó 48 millió svéd koronát különböző vállalatok és a Gävleborg régió finanszírozta.