Szombat délután óta zajlik az autóversenyzés egyik ékkövének számító Le Mans-i 24 órás verseny, amelyen az egykori Red Bull-pilóta Mark Webber, valamint a Forma-1-ben jelenleg is részt vevő Force Indiá-s Nico Hülkenberg is részt vesz a Porsche színeiben.
A csúcsot jelentő LMP1 kategória szuperhibridjei közelítik a Forma-1-es technikai szintjét, és annak ellenére, hogy tartóssági versenyzésről van szó, a spórolás kevésbé érzékelhető, mint a mai F1-ben. Fernando Alonso idén szeretett is volna próbát tenni Le Mans-ban, de a Honda nem engedte, így nem titkolt irigykedéssel figyeli, mi zajlik Franciaországban:
„Versenyzői szemmel nagyon vonzók az autók, technikailag a csúcsot jelentik. Az ember három etapon, két órán keresztül 3 tizeden belüli köröket hozhat. A Forma-1-ben az utóbbi években már el is felejtettük, hogy milyen két órán keresztül ugyanúgy viselkedő autót vezetni.”
Alonso 2014-ben hivatalos starterként személyesen is ott volt és végig követte a futamot, ami meghatározó élmény volt számára:
„Nagyon élveztem. A sokkal lazább az atmoszféra, az emberek nyíltabbak, lazábbak. Nagy rendezvény, talán nincs akkora visszhangja, mint egy Forma-1-es futamnak, de valójában nagyobb, mint bármelyik F1-es verseny.”
20 óra után egyébként a 19-es rajtszámú Porsche vezet, ami nem kis részben a Le Mans-ban idén bemutatkozó Hülkenberg kiváló etapjainak is köszönhető.