Ahogy a Vezess.hu is megírta, múlt pénteken Montrealban a Mercedes, a Red Bull, a Ferrari és a McLaren vezetői a kliensautók bevezetésének részleteiről tárgyaltak.
Akkor úgy tűnt, hogy a fenti négyes mellett szintén a Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoporthoz tartozó Williams és Force India azért nem volt ott, mert elvi alapon ellenzik a lehetőséget, azonban mostanra másképp fest a dolog.
A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így nyilatkozott az értekezletről: „Csak úgy beszélgettünk, ez a négy csapat. Ha megnézzük, ezek a konstruktőrök, csak a Williams maradt ki, de ők a Mercedest bízták meg a képviseletükkel. A Stratégiai Munkacsoport terveiről tárgyaltunk, hogy a lehető leggyorsabban kidolgozzuk a megvalósítást.”
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Amikor emlékeztették Arrivabenét, hogy a Force India is konstruktőr, így felelt: „A Mercedes tájékoztatta őket, ugyanúgy, mint a Williams esetében.”
A kimaradt két csapatnál meglepve értesültek a fentiekről:
„Mi nem vettünk részt az ülésen, a Mercedes pedig nem kapott felhatalmazást a képviseletünkre” – állította a grove-i alakulat helyettes csapatfőnöke, Claire Williams az Autosportnak.
Force Indiá-s kollégája, Bob Fernley is hasonlóan reagált: „Ez nem igaz, mi nem adtunk felhatalmazást a Mercedesnek. A Stratégiai Munkacsoport májusi ülésén azt mondtuk, hogy alapvetően ellenezzük a kliensautókat, ha azonban a négy gyári csapat és a Williams úgy dönt, hogy foglalkozni akarnak vele, akkor szívesen fogadjuk a tervet, amikor letisztázzák.”