Első alkalommal szerezte meg a Kia a vezető helyet az új autók megbízhatósági rangsorában a nem prémium márkák között, a J.D. Power piackutató vállalat elemzése szerint.
A piackutató vállalat megbízhatósági felmérésének 29 éves történetében a 2015-ös listán csúszott első alkalommal a japán autók átlagos eredménye az iparági átlag alá. A Kia összes modellje javított eredményén a tavalyi felmérés óta, a dél-koreai márka így a második helyre szökött fel a Porsche mögé a rangsorban. Az első tíz között a Kia két modellje is helyet kapott, a Soul és a Cadenza. A dél-koreai márka modelljei most kerültek be első alkalommal a legjobb tíz közé.
Íme a legmegbízhatóbb autók 1
„Az audió, kommunikációs, szórakoztató és navigációs rendszerek terén, amelyek mindenki másnak komoly fejfájást okoznak, kimagasló eredményt ért el a Kia. Nekik ez valahogy nagyon megy” – mondta Renee Stephens, a piackutató vállalat minőségi igazgatója. 
A Power megállapítása szerint az egész iparágnak jellemzően a szórakoztató és a konnektivitást biztosító rendszerek okozzák a legtöbb gondot. Ezen belül is a beszédfelismerés és a bluetooth párosítás számít a két legproblémásabb területnek.
Íme a legmegbízhatóbb autók 2
A Fiat az összes márka közül a legnagyobb mértékű javulást érte el, 100 autónként 45 hibát faragott le bűnlajstromából a tavalyihoz képest, de ezzel együtt is a lista legalján marad. A második legnagyobb javulás az Infiniti 31-es hibaszámcsökkenése volt és a Kia is 20 ponttal lépett előre ezen a téren. A lecsúszók között a Chrysler 32, a Lexus 12, a Cadillac és a Land Rover pedig 7-7 ponttal növelte hibaszámát az előző évihez képest.
A japán márkák összességében javítottak eredményükön az idei felmérésben, ez azonban elmaradt az ipar átlagos javulása, ezen belül is elsősorban az európai és a koreai márkák javulása mögött. Az amerikai autók 114 pontos átlaggal már a második éve álltak fej-fej mellett a japánokkal a minőség tekintetében, az európai autók azonban 113 ponttal már meg is előzték őket. 
A koreai autók eredménye 11 százalékkal javult a tavalyihoz képest, az amerikai és európai autóké pedig 3-3 százalékkal, miközben a japán autók eredménye egy százalékkal javult. „Történelmi léptékű átrendeződésnek lehetünk tanúi a minőségi térképen” – tette hozzá Stephens.