Bár nem épp tömeggyártó, a Jaguar Land Rover mégsem autóipari beszállítók vagy épp más riválisok által kifejlesztett technológiákat felhasználva akar a technikai fejlődés élvonalában maradni, nagyon is komoly munkát végeznek házon belül.
Nemrég írtunk a kátyúfelismerő és -előrejelző rendszerükről, de máris itt egy újabb fejlesztés, az autonóm járművek útját kitaposó, egyelőre azonban a sofőrt előtérbe helyező távirányítású Range Rover.
A Remote Control Range Rover Sport (RCRRS) kísérleti prototípust a vezető egy okostelefonos alkalmazáson keresztül nagyjából úgy irányíthatja, mint az RC-autókat: a kormányzás, a gázadás és a fékezés mind kívülről kezelhető. Ezzel a vezető nehéz terepviszonyok vagy épp trükkös parkolási körülmények mellett az autó mellett sétálva navigálhat, legfeljebb 6,5 km/órás sebesség mellett.
Az autón kívül álló sofőr így figyelheti a tereptárgyakat, az emelkedőt vagy lejtőt, a szögeket, a gázlón való átkelést vagy akár a csúszós-havas talajt is.
A távirányításhoz a sofőrnek – pontosabban az okos-slusszkulcsnak – az autó 10 méteres körzetében kell tartózkodnia, nagyobb távolság elestén a rendszer lekapcsol. Ugyanez történik akkor is, ha a vezető veszélyesen közel megy a járműhöz.
A Jaguar Land Rover a „Multi-Point Turn” (többpontos forduló) Range Roverrel is foglalkozik, amely önállóan képes 180 fokos irányváltoztatásra az autó fordulókörénél kisebb helyen, például zsákutcákban, parkolókban, hozza az Y-fordulót sofőr nélkül is.
A rendszer a beépített szenzorokkal felméri a rendelkezésre álló helyet és a környezeti akadályokat, járműveket, gyalogosokat, majd a sebességváltót – ideértve a hátramenetet is -, a gázt és a féket működtetve annyiszor és olyan szögben fordul, ahányszor és ahogy csak kell, amíg a kívánt irányba nem áll.