Földes Attila kollégánk tegnap testközelből követte az új 7-es BMW bemutatóját (a beszámoló hétfőn érkezik), emellett említettük is már az innovatív slusszkulcsot, de a kütyü megér egy külön cikket is.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Az eddig rejtve tartott, aktív csappantyúk mostantól látványos nyitnak és zárnak, hogy a motor hőháztartásától függően juttassanak friss levegőt a hűtőhöz. A megoldás révén sűrűbb rácsozat alkotja a hűtőmaszkot.
Fotó megosztása:
Az új 7-es minden idők legnagyobb BMW modellje: nyújtott tengelytávú (3210 mm) változata 5238 mm hosszú, 1902 széles, magassága 1485 mm. Az alapverzió 14 centivel rövidebb és 8 mm-reél alacsonyabb.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
16, részben megvilágított hangszóró, 1400 watt, 10-csatornás erősítő – ez a Bowers & Wilkins Diamond surround audiorendszer.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A 265 lóerős 730d hathengerese 620 Nm nyomatékot ad le; az új motor jóval csendesebb elődjénél. Összkerékhajtással is rendelhető.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
50:50 arányban oszlik mega két tengely tömegterhelése, a rugózatlan tömeget 15 százalékkal csökkentették.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Executive Drive Pro - a vadonatúj futómű-szabályozási rendszer aktív, elektromechanikus kanyarstabilizálást, valamint a navigációs adatok és egy előre tekintő kamera adatain alapuló, előzetes lengéscsillapító-hangolást kínál. A konnektoros hibridhez nem rendelhető.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Nyolcféle illatból választhatnak az utasok, egyszerre akár két tégely is behelyezhető a párologtatóba.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Az 515 literes, sík padlójú csomagtartó térfogata a hibrid modelleknél 420 literre csökken; fedele a lábunkat mozgatva nyitható.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A BMW i8-ban debütált lézeres fényszóró itt is megrendelhető az alapáras LED-es helyett. 600 méteres hatótávolság, 30 százalékkal kisebb energiafelhasználás, szelektív megvilágítás jellemzi.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Most először egyetlen idomból készült a hátsó oldalablak jellegzetes hokiütő-kerete. A karakteres ív a 02-es széria óta elengedhetetlen stíluseleme a BMW-nek.
Fotó megosztása:
Új generációs hathengeres szolgál a 740i-ben. A 3,0 literes erőforrás 326 lóerős, gázreakciói javultak, fogyasztása csökkent.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Mélyrehatóan átdolgozták a 750i xDrive 450 lóerős, 4,4 literes V8-as blokkját. A sűrítést megnövelték, a szívócsövet részben a hengerfejbe integrálták (világújdonság), ami kisebb befoglaló méretet és szabadabb gázáramlást eredményezett. A modell intelligens összkerékhajtást kapott.
Fotó megosztása:
Világújdonság a robotparkoló funkció. Használatához a parkolóhely középvonalához kell állnunk, és nyomva tartani a kijelzős kulcson egy gombot. Az autó legfeljebb hosszának másfélszeresét teheti meg vezető nélkül. Hagyományos parkoló asszisztens is van, amelynél a gázt a vezető adja, de fékezni magától fékez a kocsi.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Az új head-up kijelző felülete 75 százalékkal nagyobb a korábbinál. A klímaberendezést érintésérzékeny felületeken át vezérelhetjük.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Executive Lounge – a nyújtott verziók luxuscsomagja extra klimatizálást, hátsó multimédiás szolgáltatást, 45 fokon túl dönthető háttámlát kínál, hozzá eltolható anyósülést és motoros lábtámaszt. A masszázsfotel az utazás közbeni aktív testmozgást elősegítő edzőprogramot is kínál.
Fotó megosztása:
M Sport csomag - első és hátsó kötény, küszöbtoldatok, 19 colos egyedi felnik, matt fekete féknyergek, megvilágított küszöbbetét, egyedi belső kivitelezés.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Mostantól összkerékhajtással is kombinálható az előző generációs modellen bemutatott négykerék-kormányzás.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Opciós az érintésérzékeny vezérléssel szerelt, négyzónás klímaberendezés. Minden ülés, valamint a hozzá tartozó könyöklők is fűthetők. A nyújtott tengelytávú kivitelek tetőkárpitján kiegészítő légbeömlő nyílások szállítják hátra a levegőt.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Éjjel látó berendezés, panoráma kamera segíti a tájékozódást.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A műszerfali dekorációkat egyenként készítik el minden egyes autóhoz, így biztosítva a tökéletes illeszkedést
Fotó megosztása:
Kétliteres benzinmotor és a váltóműbe integrált villanymotor alkotja a 740e konnektoros hibrid hajtásláncát. A rendszerteljesítmény 326 LE, a szabványos átlagfogyasztás 2,1 liter/100km (összkerékhajtással 2,3 liter). Az elektromos hatótávolság 40 kilométer.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Egy dupla napfénytető, valamint két panoráma üvegpanel rendelhető; a legkülönlegesebb éjjel LED-ekkel megvilágított csillagos égboltot rajzol az utasok fölé. Felárért a B-oszlopra is kérhető hangulatvilágítás.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A nyolcfokozatú automataváltó a Rolls-Royce-nál megismert módon a navigációs rendszer adatait is felhasználva szelektálja a fokozatokat. Felárért rajtautomatika és váltófülek is kérhetők hozzá.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Minden kivitelnél elöl-hátul légrugózás dolgozik, adaptív lengéscsillapítással. A légrugókat kerekenként fújják villanymotorok, így lekapcsolt benzinmotorral (hibrid!) is működik a rendszer. A hasmagasság 30 mm-en szabályozható.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A digitális műszerfal alapvetően más grafikát és más adatokat jelenít meg normál, öko és sport üzemmódban.
Fotó megosztása:
A digitális műszerfal alapvetően más grafikát és más adatokat jelenít meg normál, öko és sport üzemmódban.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Az iDrive rendszer mostantól nem csak a szokásos kontrollerrel, hanem érintőképernyőn keresztül, sőt, kézmozdulatokkal is vezérelhető.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Az iparágban elsőként használnak vegyesen nagy szakítószilárdságú acélt, alumíniumot és szénszálas kompozit elemeket a BMW 7 karosszériájában. A technológiát az i3 és i8 gyártásából adaptálták.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A szénszálas idomok gyártásánál 100 százalékban megújuló forrásból származó energiát használnak, a felhasznált alumínium fele reciklát anyag. Az elődmodellénél 25 százalékkal kevesebb CO2-t bocsát ki teljes élettartama során a modell, beleértve a gyártásnál felhasznált nyersanyagok kinyerését és az újrahasznosítás energiaszükségletét is.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A bajor gyártó már az elektromos sport-jövőautó i8-ashoz futurisztikus (ez már a jelen, nemde?), érintőképernyős – a 2,2 colos, 320×240-es felbontás – slusszkulcsot adott, de a BMW új, szélesebb vásárlói rétegnek szánt limuzinjánál sikerült még valamivel megfejelni a dolgot.
Az okostelefonos „i Remote” alkalmazásból már ismert funkciók, mint a távoli nyitás-zárás, navigációs utasítások, hatótáv-kijelzés mellett a kütyü immár az önálló parkolást is lehetővé teszi – még ha kicsit korlátozott formában is.
A Remote Control Parking (RCP – távirányított parkolás) feature-rel a vezető kiszállás után is a helyére küldheti az autót, feltéve, ha a jármű a kiválasztott parkolóhely középvonalához igazítva áll, és nem kell az autó hosszának másfélszeresénél (ez 7,6 méter, a nyújtott változatnál 7,8) többet gurulnia önállóan.
A természetesen szintén megtalálható hagyományos parkolósegéd – amelyben a vezetőnek elég a gázt nyomni, a többit elintézi a rendszer – azért még jóval hatékonyabbnak tűnik, de az is biztos, hogy pillanatnyilag nem lehet coolabb BMW- vagy akármilyen slusszkulcsot az asztalra dobni az új 7-esénél.