Mit mondott Alonso és Räikkönen a hatalmas baleset után? Itt kiderül!
Tavalyi sikerét megismételve 2015-ben is Nico Rosberg nyerte meg a Forma-1-es Osztrák Nagydíjat. A német pilóta az időmérőn még csapattársa mögött végzett, de a futam rajtját jobban kapta el és megelőzte Lewis Hamiltont. Rosberget nem is tudta nagyon megszorítani brit csapattársa, aki a futam közben kapott egy 5 másodperces büntetést is, mert a bokszból kihajtva átlépett a tiltott fehér vonalon. Pályafutása 11., idei harmadik győzelmével Rosberg 10 pontra csökkentette lemaradását a bajnoki pontversenyben Hamiltonnal szemben.
A harmadik helyet Felipe Massa szerezte meg, aki a 2014-es abu-dzabi szezonzáró óta először állhatott újra dobogóra. A brazil versenyző azt követően került a harmadik helyre, hogy Sebastian Vettel autóján a kerékcsere során gond volt a jobb hátsó kerék rögzítésével, így a szokásos 2-3 mp helyett 13 másodpercet töltött a szerelői gyűrűjében. Vettel ugyan felzárkózott a futam végére, de előzni már nem tudott.
Kimi Räikkönen ismét amatőr hibát vétett. Az első körben, az egyik kanyarban kitört a Ferrari hátulja, amely eltalálta Fernando Alonso McLarenjét. Mindketten a korlátban fejezték be a futamot. A McLarennek Jenso Button sem hozott több örömet, néhány körrel később műszaki hiba miatt feladta a versenyt.
Így zajlott a verseny
Többé-kevésbé napos, de továbbra is igen hűvös időben, 14 fokos levegő- és 27 fokos aszfalthőmérséklet mellett sorakoztak fel a rajtrácsra a Forma-1-esek az Osztrák Nagydíj startjához.
A Red Bull Ring-i rajtrács első sorában a két Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton és Nico Rosberg, mögöttük Sebastian Vettel és Felipe Massa, Nico Hülkenberg és Valtteri Bottas, a Red Bull reménysége, Max Verstappen, a sauberes újonc, Felipe Nasr, valamint a Lotus párosa sorakozott a top10-ben.
Kimi Räikkönen a 14., a Red Bull Racing pilótái motorcsere miatt a 15. és 18. helyen – Kvjat, Ricciardo sorrendben -, a mclarenesek pedig 25-25 helyes hátrasorolás után az utolsó két pozícióban álltak, de Fernando Alonsóra még bokszutcaáthajtás, Jenson Buttonra pedig 10 másodperces stop&go is várt.
A többség a szuperlágyat vette fel, a lágy keveréket Maldonado, Räikkönen, Perez és Ricciardo választotta az első etapra.
A lámpák kialvása után Rosberg megelőzte Hamiltont, és bár az angol az első pár kanyarban próbált visszatámadni, nem sikerült. A csata nem tartott sokáig, beküldték a biztonsági autót, ugyanis Kimi Räikkönen és Fernando Alonso nagyon durva balesetet szenvedett.
A 2. kanyar után a Ferrari megcsúszott, Räikkönen keresztbe fordult, Alonso autója pedig felakadt az orrára, majd hosszan csúsztak a szalagkorláton. A két autó csúnyán összetört, de a két pilóta sértetlenül szállt ki.
Videó a balesetről és nagykép itt!
A biztonsági autós szakasz alatt Will Stevens Manorja műszaki hibával állt félre, Kvjat új első szárnyat kapott, míg Button kereket cserélt, lágyakat kapott.
A safety car a 6 kör végén távozott, a sorrend az újrarajtolás előtt Rosebrg, Hamilton, Vettel, Massa, Hülkenberg, Verstappen, Bottas, Nasr, Sainz és Grosjean volt. Az élen nem történt pozíciócsere, de Sainz igen keményen verte vissza Grosjean támadását, lecsúszott az ívről, és Perez is elment mellette.
A McLaren-Hondánál a 10. körben jött az újabb csapás: Buttont értesítették a rádión, hogy ideje a bokszba mennie, fel kell adnia a versenyt. A wokingiaknak a tesztelés sem jött össze.
Bottas a Mercedes-motor erejét kihasználva a 15. körben megelőzte Verstappent, visszakerült a 6. helyre, a finn aztán 10 körrel később Hülkenbergen is keresztülverekedte magát.
A mezőny első feléből, pontosabban a 11. helyről elsőként Grosjean ment ki kerékcserére a 24. körben, kettővel utána pedig Hülkenberg is lágyakat vett fel. A friss gumikon Grosjean előzött is, legyűrte Nasrt a 12. helyért. Bottas a saját cseréje (28. kör) után megint Hülkenberg mögé került, pár pillanatig támadott is, de a Le Mans-i győztes tartotta magát.
A 30. körben a már friss gumikon haladó Max Verstappen és Danyiil Kvjat a 10-11. helyen csatázott, a Toro Rosso legyűrte a nagy testvért. A használt gumikon Kvjat könnyű célpont volt, Grosjean is elkapta két körrel később.
A vezető Rosberg a 34. körre kapta meg a második szettjét, Massa a 35., az üldöző Hamilton a 36., Vettel a 37. körre cserélt, de a ferraris németnél a jobb hátsóval gondok voltak, a szerelők fejcsóválva néztek utána. A négyszeres bajnok Massa mögé, a 4. helyre esett vissza.
Kicsivel féltávon túl Rosberg elég biztos előnnyel vezetett Hamilton előtt, aki a bokszutca-kijárati záróvonal átlépése miatt öt másodperces időbüntetést is kapott. Mögöttük Massa, Vettel, Bottas, Hülkenberg, Verstappen, Ricciardo, Kvjat és Maldonado haladt a pontszerző helyeken.
A kerékcsere-periódus végén a lotusos Grosjean és a Toro Rossó-s Carlos Sainz is műszaki hibával állt ki a garázsba.
Ricciardo egészen az 51. körig húzta a lágyakon, az utolsó 20 körre vette fel a szuperlágyakat, a 12. helyre ért vissza.
Az 50. körtől Vettel igyekezett felzárkózni Massára, de a brazil is belehúzott, lassan olvadt a hátrány.
10 körrel a leintés előtt Rosberg, Hamilton, Massa, Vettel, Bottas, Hülkenberg, Verstappen, Maldonado, Perez és Ricciardo volt a top10-ben.
Az utolsó körökben Rosberg egyre erősebb vibrációra panaszkodott, a gumik figyelésére kérte a csapatot, miközben Vettel már egészen Massa nyakán lihegett, Maldonado pedig kis híján megpördülve ment el Verstappen mellett a célegyenesben, a holland tini talán már az ütközésre készült, ezért el is rontotta az első kanyart.
Rosberg abroncsai végül kibírták, idei 3., pályafutása 11. futamgyőzelmét aratva ért célba, tavaly után ismételte a győzelmet a Red Bull Ringen. Hamilton lett a 2., míg Massa megszerezte idei első dobogós helyezését.
A bokszutcai nehézségek miatt Vettel a 4. lett, mögötte Bottas, Hülkenberg, Maldonado, Verstappen, Perez és a Red Bull-os Daniel Ricciardo osztozott a további pontokon.
A világbajnokság két hét múlva a Brit Nagydíjjal folytatódik.
Osztrák Nagydíj, Red Bull Ring, 2015.06.21.