Minden egyes nap. Bő 20 milliárd forint bírságot szedtek be tavaly. Természetesen a gyorshajtás a fő forrás.

Ez már az új gép. Vajon mennyivel több bírságot oszt ki, mint az egydimenziós régiek?

Ez már az új gép. Vajon mennyivel több bírságot oszt ki, mint az egydimenziós régiek?

A változás szerint a magyar gépjárművel külföldön elkövetett szabálysértés esetén – az ottani hatóság megkeresésére – meg kell adni a magyar üzembentartó adatait. A külföldi szabálysértési hatóság – a gépjármű rendszámának és gyártmányának megküldésével – annak a személynek a járműnyilvántartásban rögzített adatait kérheti, aki a cselekmény elkövetésekor a gépjármű üzembentartója volt. A kérelmet a magyar legfőbb ügyésznek kell küldeni, aki továbbítja azt a központi közúti közlekedési nyilvántartó szervnek.
    
Ez utóbbi 15 napon belül megküldi a kért adatokat a legfőbb ügyésznek, aki azt a megkereső külföldi hatóságnak továbbítja.

A közúti nyilvántartási törvény is módosul július elsején. Akkortól új szervezetek is automatikusan kereshetnek a nyilvántartásban. A jogszabály úgy fogalmaz, hogy a közúti közlekedés szabályainak megsértésével összefüggő közigazgatási bírságolási eljárás során – a rendőrség és a katasztrófavédelmi hatóság mellett – mások is jogosultak a nyilvántartásban való automatikus keresésre.

Az új két jogosult az autópályák, autóutak és főutak használatáért fizetendő, a megtett úttal arányos díj ellenőrzésre feljogosított szervezet, valamint az úthasználati díj ellenőrzésére kijelölt szervezet.