Felnőtt utasvédelem (32,7 pont, 86%)
Az utascella a félátfedéses frontális ütközés során megőrizte szerkezeti szilárdságát. A vezető és az első utas térde, valamint combcsontja testalkattól és elhelyezkedéstől függetlenül jól védett volt. A teljes átfedéses frontális balesetet szimuláló teszten a vezető mellkasának védelme elégséges volt, míg a hátsó utas nyaka és mellkasa kielégítő védelmet élvezett. Minden egyéb testrész jól védett.
A Superb maximális pontszámot ért el az oldalirányú ütközés során nyújtott teljesítményért, minden testtáj jó védelmet élvezett. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során jó volt a testrészek védelme, kivéve a mellkast, amely csak kielégítő minősítést szerzett. Az első ülések és a fejtámlák jó védelmet biztosítanak ostorcsapás nyaksérülés ellen; a hátsó ülések geometriai elemzése csupán elégséges teljesítményt jósol. A Superb önműködő vészfékezési rendszere piactól függően alapfelszerelés vagy opciós tétel, éppen ezért a kis sebességnél mutatott jó teljesítménye ellenére hatásosságát városi sebességeknél nem vizsgálták, arra nem szerzett pontot az autó.
Gyermekbiztonság (42,2 pont, 86%)
A Superb maximális pontszámot kapott a hátrafelé néző, másfél gyermek védelme tesztpontban. Frontális ütközésnél a menetirány szerint elhelyezkedő, hároméves gyermek fejét érő erőhatások nem voltak szélsőségesek, habár a nyak terhelése hajszálnyit magas volt. Oldalirányú ütközésnél mindkét bábu fejét hatékonyan védelmezte a beltér kemény felületeitől a gyermekülés. Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre is beszerelhető menetiránynak ellentétesen a csecsemőhordozó. A légzsák állapotáról egyértelmű jelzés tájékoztat, a rendszer pontot érdemelt. A modellhez jóváhagyott összes gyermeküléstípus probléma nélkül beszerelhető.
Gyalogosbiztonság (25,7 pont, 71%)
A lökhárító többnyire jó védelmet biztosított a lábszárnak, a medencetáj védelmére maximális pontszámot kapott az autó. A motorháztető felülete legtöbb pontján megfelelően óvta a gyalogos fejét; gyenge vagy rossz eredmények csak a kemény szélvédőoszlopnál és a motorházfedél élénél születtek.
Biztonsági berendezések (9,9 pont, 76%)
Alapáras az ESP, az első és hátsó üléseken szériában jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására. Az opciós sávban tartó rendszert várhatóan túl kevesen fogják megrendelni ahhoz, hogy az EuroNCAP figyelembe vegye teljesítményét. A vezető által beállítható sebességhatároló rendszer opciós, ám a várakozások szerint a legtöbb autóhoz megrendelik majd, ezért pontot kapott. Ugyanez érvényes a felárért megrendelhető automatikus fékrendszerre, amely autópálya-tempónál jól teljesített.