Japánban csak egyetlen autó áll a márkakereskedésekben
Japánban csak egyetlen autó áll a márkakereskedésekben
Fotó megosztása:
A Swift a Suzuki japán kínálatában nagy autónak számít. A Sport 1,6-os motorja szintén különlegesség
A Swift a Suzuki japán kínálatában nagy autónak számít. A Sport 1,6-os motorja szintén különlegesség
Fotó megosztása:
Japános forgatag a kereskedés egyik szegletében
Japános forgatag a kereskedés egyik szegletében
Fotó megosztása:
Népszerű énekessel és a legnépszerűbb filmszínésszel is reklámoz a Suzuki Japánban
Népszerű énekessel és a legnépszerűbb filmszínésszel is reklámoz a Suzuki Japánban
Fotó megosztása:
Modellkínálat papíron
Modellkínálat papíron
Fotó megosztása:
A kereskedésben sokkal több asztal és szék van, mint autó
A kereskedésben sokkal több asztal és szék van, mint autó
Fotó megosztása:
Nemcsak a látszat alapján választhatunk értékesítőt, de a hobbija, kedvenc étele alapján is dönthetünk
Nemcsak a látszat alapján választhatunk értékesítőt, de a hobbija, kedvenc étele alapján is dönthetünk
Fotó megosztása:
A szalon előtt sorakoznak a tesztelésre szánt modellek
A szalon előtt sorakoznak a tesztelésre szánt modellek
Fotó megosztása:
A kényelmes autóvásárláshoz nyugalom is kell. A gyerekek a játszósarokban tölthetik az időt, míg szüleik választanak
A kényelmes autóvásárláshoz nyugalom is kell. A gyerekek a játszósarokban tölthetik az időt, míg szüleik választanak
Fotó megosztása:
Ottlétünk alatt, nagyjából 1,5 órát beszélgetett a fiatal az értékesítővel, hogy az újra munkába álló anyának találjanak ideális kocsit
Ottlétünk alatt, nagyjából 1,5 órát beszélgetett a fiatal az értékesítővel, hogy az újra munkába álló anyának találjanak ideális kocsit
Fotó megosztása:
A szervizbe érkező legidősebb autókat is óvják a piszoktól
A szervizbe érkező legidősebb autókat is óvják a piszoktól
Fotó megosztása:
Kívülről nézve bármelyik országban lehetne a kereskedés
Kívülről nézve bármelyik országban lehetne a kereskedés
Fotó megosztása:
Nem drogéria, ez is a Suzuki kereskedés része
Nem drogéria, ez is a Suzuki kereskedés része
Fotó megosztása:
Kei Car a Suzukitól: Palette
Kei Car a Suzukitól: Palette
Fotó megosztása:
A Swift a Suzuki japán kínálatában nagy autónak számít. A Sport 1,6-os motorja szintén különlegesség
A Bisnode-cégcsoport elemzése szerint az elmúlt 12 hónapra vonatkozóan közel 4 százalékos a bedőlési arány, ami magasabb, mint az országos 2,75 százalékos fizetésképtelenségi arány, azonban korábban sokkal rosszabb volt a helyzet. 2010-ben a magyar átlag és a szektor közötti különbség hatalmas – közel 3 százalékpont – volt, mivel az iparág bedőlési aránya 5,87 százalékra rúgott, míg a magyar átlag 3,20 százalék volt.
Pozitív trendre utal az is, hogy az elmúlt években önszántából jóval kevesebb, az ágazatban működő cég választotta a cégbezárást, azaz a végelszámolást, mint korábban. 2013 óta a korábbi évekkel ellentétben alig történt végelszámolás a szektorban, 2013-ban és 2014-ben pedig 2011-hez képest tizedére csökkent a végelszámolások száma.
Az eddigi számok alapján arra lehet következtetni, hogy 2015-ben is hasonlóan alacsony szinten marad a végelszámolások mennyisége a szektorban. Az iparágra jellemző, hogy azok, akik eddig talpon maradtak és tudják fizetni számláikat, az elmúlt években stabilizálódtak, kitartanak, és csak kevesek döntenek a cégbezárás mellett.
Az iparágban azonban új cég alapítására is egyre kevesebben vállalkoznak. Míg 2011-ben például egy év alatt több mint 1400 új vállalkozás alakult a szektorban, addig tavaly alig 1100. Mivel a teljes magyar gazdaságra jellemző az egyre kevesebb új cég és a csökkenő cégszám, így feltehetően a jövőben sem várható cégalapítási bumm az iparágban. Összességében elmondható, hogy a gépjármű-kereskedelmi szektor helyzete valamelyest javult az elmúlt években, azonban a szállítók még mindig bizalmatlanul állnak az iparág szereplőihez.