Japánban csak egyetlen autó áll a márkakereskedésekben

A Swift a Suzuki japán kínálatában nagy autónak számít. A Sport 1,6-os motorja szintén különlegesség

A Swift a Suzuki japán kínálatában nagy autónak számít. A Sport 1,6-os motorja szintén különlegesség

A Bisnode-cégcsoport elemzése szerint az elmúlt 12 hónapra vonatkozóan közel 4 százalékos a bedőlési arány, ami magasabb, mint az országos 2,75 százalékos fizetésképtelenségi arány, azonban korábban sokkal rosszabb volt a helyzet. 2010-ben a magyar átlag és a szektor közötti különbség hatalmas – közel 3 százalékpont – volt, mivel az iparág bedőlési aránya 5,87 százalékra rúgott, míg a magyar átlag 3,20 százalék volt.

Pozitív trendre utal az is, hogy az elmúlt években önszántából jóval kevesebb, az ágazatban működő cég választotta a cégbezárást, azaz a végelszámolást, mint korábban. 2013 óta a korábbi évekkel ellentétben alig történt végelszámolás a szektorban, 2013-ban és 2014-ben pedig 2011-hez képest tizedére csökkent a végelszámolások száma.

Javul a magyar autókereskedők helyzete 32
Az eddigi számok alapján arra lehet következtetni, hogy 2015-ben is hasonlóan alacsony szinten marad a végelszámolások mennyisége a szektorban. Az iparágra jellemző, hogy azok, akik eddig talpon maradtak és tudják fizetni számláikat, az elmúlt években stabilizálódtak, kitartanak, és csak kevesek döntenek a cégbezárás mellett.

Az iparágban azonban új cég alapítására is egyre kevesebben vállalkoznak. Míg 2011-ben például egy év alatt több mint 1400 új vállalkozás alakult a szektorban, addig tavaly alig 1100. Mivel a teljes magyar gazdaságra jellemző az egyre kevesebb új cég és a csökkenő cégszám, így feltehetően a jövőben sem várható cégalapítási bumm az iparágban. Összességében elmondható, hogy a gépjármű-kereskedelmi szektor helyzete valamelyest javult az elmúlt években, azonban a szállítók még mindig bizalmatlanul állnak az iparág szereplőihez.