A Forma-1-ben utoljára 2006-ban volt verseny a gumigyártók között, amikor a Michelin és a Bridgestone állt egymással szemben. Az év végén (költségcsökkentési okokból) a Michelin búcsúzott, a Bridgestone pedig 2011-ben a Pirellinek adta át a helyét.
Noha az F1 továbbra is kitartana a kizárólagos szállítói modell mellett, a Michelin szerint nem kizárt a fenntartható versengés a gyártók között. A 2017-es gumitenderre a Pirelli mellett a Michelin is jelentkezett.
„Kiabálnánk az örömtől Clermont-Ferrand-ban, ha újra lenne verseny a gyártók között” – mondta Pascal Couasnon, a Michelin motorsport-igazgatója. A franciák korábban évekig hajtogatták, hogy csak akkor térnek vissza az F1-be, ha van verseny a márkák között, a tenderen való indulással mégis lemondtak erről.
„Az igaz, hogy a költségek magasabbak lehetnek, mint egy márka esetén, de sok minden változott 2006 óta. Korlátozott a tesztnapok száma is, ez önmagában visszafogja a kiadásokat.”
„Manapság sok időt áldoznak a csapatok arra, hogy kiismerjék a gumik viselkedését. Vajon többet kellene költeniük, ha két gumi lenne? Nem hiszem.”
„Úgyhogy azt mondom, lehetséges a gyártók közötti rivalizálás. Direkt nem mondok háborút, mert ez a szó rengeteg erőforrást feltételez, holott kontrollált körülmények között is elképzelhető remek csata.”