A Williams-pilóták óriási rajtjával kezdődött a Brit Nagydíj, de a grove-i csapat nem tudta 1-2-re váltani a remek kezdést, Lewis Hamilton két tökéletes időzítésű kerékcseréjével megnyerte az utolsó negyedében esős hazai versenyét.
A címvédő idén 5., hazai pályáján 3., pályafutása 38. futamgyőzelmét hozta, amivel 17 pontra növelte előnyét a pontversenyben csapattársa, a 2. helyen beérő Nico Rosberggel szemben.
Sebastian Vettel „sehol sem volt” a verseny jelentős részében, de az eső érkezésekor kiváló időzítéssel váltott esőgumikra, így újra a dobogóra juttatta a Ferrarit. Kimi Räikkönen esetében ugyanakkor elsiették az intermediate-ekre való váltást, csak a 8. lett.
A Williamsnél a futam elején a biztonságra törekedtek, az esőben pedig az elmúlt években megszokott módon gyengén muzsikált az autó, így Felipe Massa „csak” a 4., Valtteri Bottas az 5. lett.
A Red Bull-csapatok motorhibák miatt újra leszerepeltek, egyedül Danyiil Kvjat maradt versenyben, ő viszont a 6. helyet hozta.
Nico Hülkenberg az új Force Indiával a 7. lett, csapattársa a 9. helyet hozta, a silverstone-i csapat elégedett lehetett. Fernando Alonso minden bizonnyal nem ugrik ki a bőréből, de 10. helyével idei első pontját csípte el.
Így zajlott a verseny
Részben felhős, a korábbiaknál hűvösebb időben (19 fokos levegő- és 32 fokos aszfalthőmérséklet) sorakoztak fel a Forma-1-esek a silverstone-i rajtrácsra a 2015-ös Brit Nagydíj előtt.
A pole-ból a hazai sztár, címvédő Lewis Hamilton induulhatott, mellőle csapattársa, Nico Rosberg, a második sorban a Williamsek (Massa, Bottas), a harmadikban a Ferrarik (Räikkönen, Vettel), a negyedikben a Red Bull fiataljai (Kvjat – RBR, Sainz – Toro Rosso), az ötödikben a Force Indiá-s Nico Hülkenberg és a Red Bull-os Daniel Ricciardo állt.
A sauber brazil újonca, Felipe Nasr a sebességváltó meghibásodása miatt nem indult, a 19 autós mezőnyből egyedül a 13. helyről kezdő Toro Rosso-tini, Max Verstappen választotta a kemény keveréket, mindenki más autójára a közepes került fel.
A lámpák kialvása után a két Williams állva hagyta a Mercedeseket, de Bottas nem tudta tartani a helyet, Hamilton a 4. kanyarra visszaelőzte, Felipe Massa viszont gyönyörűen elhúzott.
A hajtás csak a 2. körig tartott, ugyanis a két Lotus ütközött, majd az őket kerülni próbáló Alonso Buttonnak ment neki, csak a spanyol tudta folytatni. Beküldték a biztonsági autót.
A safety car a 4. körre engedte el a mezőnyt, Massát azonnal támadni kezdte Hamilton, de a kis brazil nem hagyta magát, az angol el is mért két féktávot, Bottas is megelőzte, sőt Rosberg is fenyegette pár pillanatig. Ugyanakkor Verstappen eldobta a Toro Rossót, kiesett.
A sorrend az 5. körben Massa, Bottas, Hamilton, Rosberg, a szintén ragyogó rajtot produkáló Hülkenberg, Räikkönen, Kvjat, Perez, Vettel és Sainz volt a top10-ben.
Néhány kör után a Williamsek és a Mercedesek elhúztak a mezőnytől, a négyes viszont igen szoros volt, Bottas ott lihegett Massa nyakán, de a csapat figyelmeztette, hogy ne támadja a vezető öreget.
A finnt nem hatotta meg a csapatutasítás, a 10 körben már benézett a veterán mellé, a csapat újra figyelmeztette, de aztán azt mondták neki, hogy ha tisztán el tudja intézni, akkor elmehet Massa mellett.
A 14. körben Räikkönen állt ki először a hatodik helyről, egy körrel utána Vettel is érkezett. A Mercedes csak ijesztgetett, a két Ferrari a 9-10. helyen folytatta. A finn a csere után egyből leggyorsabb kört futott.
Az élen a két Williams rendületlenül vonatozott, de Bottas nem indított komoly támadást Massa ellen. A 17. körben Ricciardo azt jelentette rádión, hogy elment az erő az autójából.
A 19. körben Danyiil Kvjat állt ki kerékcserére az ötödik helyről, de csak a két Ferrari mögé érkezett vissza, akiket Marcus Ericsson tartott fel. A 20. körben Lewis Hamilton állt ki először az élmezőnyből, vele együtt érkezett Nico Hülkenberg is. Hamilton Sergio Perez elé érkezett vissza, rögtön elfékezte kicsit a friss gumikat.
Hamilton a 20., Massa és Rosberg a 21. körben cserélt kereket, az angolnak sikerült az alávágás, simán elment előttük, amikor visszaértek a pályára – az is belejátszhatott, hogy a bokszutcában birkózott a williamses és a Mercedes németje.
Bottas a 22. körre kapott friss gumikat, ő Massa és Rosberg közé ért vissza, Hamilton átvette a vezetést, a közönség őrjöngött. Négyük közül mindannyian egykiállásos stratégián voltak, innentől nyitott volt a küzdelem.
Az első cserék után Hamilton, Massa, Bottas, Rosberg, Räikkönen, Vettel, Kvjat, Hülkenberg, Sainz és Perez volt a sorrend a pontszerző helyeken. A 23. körben Ricciardo feladta a futamot, kiállt a garázsba.
Féltávnál nagyjából 20 percen belül érkező esőre figyelmeztették a versenyzőket, az ég körről körre egyre jobban beborult, a Mercedes központja, Brackley felől közelített a zápor.
Hamilton közben egyre inkább ellépett, a 30. körre már 5 másodperc volt az előnye az amúgy szorosan együtt haladó Massa, Bottas és Rosberg előtt.
A 33. körben Carlos Sainz állt félre az utolsó kanyarban, a Forma-1 történetében először bevetették az idén bevezetett virtuális biztonsági autót (VSC), a pilótáknak szabott tempóval kellett haladnia.
A Toro Rosso mentésével két kör alatt végeztek, véget ért a VSC-szakasz, engedélyezték a DRS-t, ugyanakkor viszont megérkezett az eső, a garázsokban előkészítették az intermediate gumikat. A kérdés az volt, ki cserél időben, ki hibázik túl korai vagy túl késői bokszkiállással.
A 38. körre egyre jobban csúszkáltak az autók, a manoros Will Stevens ki is ment az átmeneti esőgumikért. Utána Ericsson, Alonso, Räikkönen is a csere mellett döntött, mások kivártak.
A 39. körben Rosberg megelőzte a slickeken egyre jobban küszködő Bottast, de Hamilton sem volt már a helyzet magaslatán, a Copse-ban kiszaladt a kanyarban. Ugyanakkor az eső csendesedett, a száraz gumik megtartása tűnt a jobb választásnak.
Rosberg a 40. körben Massát is legyűrte, a Mercedes felállt az első két helyre.
Az intermediate-es versenyzők közben borzasztóan szenvedtek, szépen lassan „megsütötték” az esőgumikat a nagyrészt száraz aszfalton, viszont lassan újra erőre kapott az eső.
10 körrel a vége előtt Hamilton vezetett, mögötte Rosberg, Massa, Bottas, Vettel, Kvjat, Hülkenberg, Perez, Räikkönen és Ericsson volt az első tízben.
Ericsson megelőzte az esőgumikon küszködő Räikkönent, de a kör végén kiment a bokszba, száraz gumikat vett fel. Rosberg ugyanakkor elképesztő tempóban zárkózott fel Hamiltonra, az angol ki is ment intermediate-ekért a 43. kör végén, Rosberg átvette a vezetést.
A 44. körre már rendesen esett, mindenki kénytelen volt intermediate-ekért kimenni. A Williamsnél egyszerre ment ki a két versenyző, Bottas hosszú-hosszú másodperceket veszített, amíg Massa cseréjére várt. A 45. körre szakadt, az autók össze-vissza csúszkáltak.
A sorrend a cserék után Hamilton vezetett, mögötte Rosberg, majd a legjobbkor, a 43. körben cserélő Vettel, Massa, Bottas, Kvjat, Hülkenberg, Räikkönen, Perez és Alonso haladt a top10-ben.
A manoros Will Stevens a 47. körben szaladt neki a korlátnak, az első szárnyát ott is hagyta, de képes volt folytatni a versenyt.
A 49. körben Räikkönen kénytelen volt friss intermediate-eket felvenni a száraz aszfalton elégetett szett helyett, de a pozíciója nem volt veszélyben, maradt a 8.
Az eső gyengébben, de kitartóan esett az utolsó körökben, Hamilton azonban apránként, de biztosan növelte az előnyét, és miután pozíciócsere már nem történt, az angol versenyző a közönség ünneplése és az előbúvó Nap sugarainál elsőként futott be a hazai versenyén.
A Silverstone-ban 2008 és 2014 után harmadszorra győző címvédő mögött Rosberg és a kerékcseréjével elképesztően szerencsés Vettel ért be.
A további pontokon a rajt után sokkal többet remélő Williams-pilóták, Felipe Massa és Valtteri Bottas, a Red Bull-os Danyiil Kvjat, a Force Indiá-s Nico Hülkenberg, Kimi Räikkönen, Sergio Perez, és a második mclarenes korszakában először a top10-ben záró Fernando Alonso osztozott.