A lehető legtöbb ponton igyekezett kategóriájának élére pozicionálni új nagyautóját a Renault. Legyen szó a hátsó térdhelyről (262 mm), a 25 liternyi tárolóhelyről az utastérben, vagy a 608 literes csomagtartóról, a szegmens egyik legjobbjaként lép színre a Talisman.
De valódi újdonságokat is behozott a kategóriába, így a félig merev, műanyag ülésvázakat,. amelyek egy kilóval könnyebbek és három centivel vékonyabbak a hagyományos megoldásnál, vagy a 8,7 colos, álló formátumú központi érintőképernyő, amely ugyan furán néz ki hatalmas műanyag keretével, de mégis csak elsőként jelent meg a nem prémium gyártók piacán.
Szintén egyedülálló a szegmensben auz összkerékkormányzás és az adaptív lengéscsillapítás kombinációja, bár erős a gyanúnk, hogy a csúcskivitelű modelleken elérhető technológiákat igen kevesen fogják a valóságban élvezni.
Az elődjénél 15 centiméterrel hosszabb (4,85 m), hattal szélesebb (1,87 m), másféllel magasabb(1,46 m) méter tengelytávja 2,81 méter, másfél centiméterrel nagyobb, mint a harmadik generációs Lagunáé.
Az autóhoz kétféle benzines és három dízelmotor kérhető: előbbiek 150 és 200 lóerősek, és kizárólag hétfokozatú duplakuplungos váltóval társíthatók. A dízelek közül mindháromhoz (110, 130, 160 LE) kérhetó hatos duplakuplungos váltó, a két kisebbik kézi sebességváltóval is rendelhető
A felszereltség Pazar, az opciós listán olyan tételek szerepelnek, mint a klimatizált, masszázsfunkciós ülések, a 13 hangszórós Bose audio vagy a parkolóautomata.
A Talisman hivatalos világpremierjére ősszel, Frankfurtban kerül sor.