Ez 8 százalékkal haladja meg az előző negyedév, és 10 százalékkal a tavalyi év azonos időszakának hasonló értékét. Mindez kismértékben növekvő átlagárral párosulva a 2008-as válság óta mért legnagyobb szintjére, 135,2 százalékos magasságba lökte a gazdát cserélő használt autók összértékének alakulását mutató Használtautó-indexet. Az index egy arányszám, amely az adott időszakban elkelt használt autók aktuális összértékét viszonyítja a válság kezdetekor, 2009 első negyedévében mért szinthez.
„Bár az év eleje kissé pesszimistábban indult, a második negyedév a szokásos szezonális erősödésnél is nagyobb forgalomnövekedést produkált” – magyarázza Fodor László, a Használtautó.hu szakértője. „Eközben az év eleji kisebb árcsökkenés is kompenzálódott: jelenleg valamennyi kategóriában szinte hajszálpontosan ugyanott állnak az átlagárak, mint egy évvel ezelőtt.”
A jelenlegi piaci tendenciákat vizsgálva úgy tűnik, van még tere a Használtautó-index további emelkedésének. Az év közepére ismét felgyorsult a használtautó-import növekedése: az első félévben 30 százalékkal bővült ez a szegmens az egy évvel korábbi időszakhoz képest. Havonta erősen változó intenzitással, de átlagosan 12 százalékkal nőtt az újonnan forgalomba helyezett személyautók száma is. Mindez áttételesen növekvő forgalmat generál a hazai használtautó-piacon is, hiszen a fenti adásvételek az esetek zömében egy korábbi autó lecserélését jelentik.
Ezzel párhuzamosan kismértékben az árak is felfelé mozdulhatnak, mivel időközben a forint ismét jelentősen, 315 forint/euró körüli szintre gyengült, a drágább import pedig a helyettesítő hazai kínálatot is felértékeli.
A használtautó-forgalom legnagyobb részét, 30 százalékot az alsó-középkategóriába tartozó autók tették ki. A használtautó-behozatal hatása érezhető abban, hogy lassan, de folyamatosan nő mind a közép- és felső-középkategóriába (jelenleg 29 százalék), mind az egyterűek kategóriájába (jelenleg 11 százalék) tartozó autók aránya a teljes piaci forgalmon belül.
A leggyakrabban gazdát cserélő személyautó-típusok ebben az időszakban is az Opel Astra, a Suzuki Swift és a VW Golf voltak: az adásvételi szerződések 17 százaléka e típusok egyikére köttetett.