Európában a Renault Trucks a legaktívabb az elektromos teherautók fejlesztése terén. A francia cég a Maxity elnevezésű modelljével arat egyre nagyobb sikereket, igaz, a nullemissziós áruszállítókkal egyelőre csak barátkoznak az üzemeltetők. A kis teherbírású, főként regionális áruszállításban bevethető elektromos járművek fejlesztésében ugyanakkor a Daimler-leány, a Mitsubishi is egyre aktívabb szerepet vállal. A cég nemrég fejezte be egyik népszerű típusának, a Fuso Canter E-Cellnek az egyéves nyúzópróbáját Portugáliában.

A kéttonnás hasznos teherbírással rendelkező Canter E-Cell tesztje a legmagasabb szinten valósult meg Lisszabonban, hiszen a portugál kormányzat is figyelemmel kísérte a tesztelésre biztosított teherautók eredményeit. Ez persze nem csoda, hiszen a Canterek a fővárostól 150 kilométerre található tramagali gyárban készülnek, 50 százalékban európai alkatrészekkel.

Az eredmények tekintetében elmondható, hogy mindkét fél várakozásait kielégítette a Canter E-Cell járművek által nyújtott teljesítmény. A teherautókat regionális, mindennapi áruszállításban vetették be. A különféle felépítményekkel ellátott elektromos áruszállítók átlagosan 100 kilométeres hatótávig bírták egy feltöltéssel a melót.

Egy évig nyúzták az elektromos Cantert 1
Egy évig nyúzták az elektromos Cantert 7 Ez még viszonylag szerény teljesítménynek tűnik, főleg, ha azt nézzük, hogy a napjainkban készülő elektromos, szóló kivitelű buszok ennél többre, akár 150 kilométeres hatótávra is képesek. A fő kérdést persze az akkumulátorok teljesítménye és azok darabszáma jelenti a Canterhez hasonló kis teherbírású teherautóknál. Hiszen a gyártó nem aggathatja tele akkumulátorokkal az alvázat, ugyanakkor az energiatároló egységek teljesítményét is feljebb és feljebb kell tornázni.

A Mitsubishi Fuso Canter E-Cell típusú elektromos teherautók 1000 eurót takarítottak meg tízezer kilométerenként üzemeltetőik számára.