A kéttonnás hasznos teherbírással rendelkező Canter E-Cell tesztje a legmagasabb szinten valósult meg Lisszabonban, hiszen a portugál kormányzat is figyelemmel kísérte a tesztelésre biztosított teherautók eredményeit. Ez persze nem csoda, hiszen a Canterek a fővárostól 150 kilométerre található tramagali gyárban készülnek, 50 százalékban európai alkatrészekkel.
Az eredmények tekintetében elmondható, hogy mindkét fél várakozásait kielégítette a Canter E-Cell járművek által nyújtott teljesítmény. A teherautókat regionális, mindennapi áruszállításban vetették be. A különféle felépítményekkel ellátott elektromos áruszállítók átlagosan 100 kilométeres hatótávig bírták egy feltöltéssel a melót.
Ez még viszonylag szerény teljesítménynek tűnik, főleg, ha azt nézzük, hogy a napjainkban készülő elektromos, szóló kivitelű buszok ennél többre, akár 150 kilométeres hatótávra is képesek. A fő kérdést persze az akkumulátorok teljesítménye és azok darabszáma jelenti a Canterhez hasonló kis teherbírású teherautóknál. Hiszen a gyártó nem aggathatja tele akkumulátorokkal az alvázat, ugyanakkor az energiatároló egységek teljesítményét is feljebb és feljebb kell tornázni.A Mitsubishi Fuso Canter E-Cell típusú elektromos teherautók 1000 eurót takarítottak meg tízezer kilométerenként üzemeltetőik számára.