Röviden: Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI – 170 LE | |
---|---|
Mi ez? |
A középkategóriás Insignia bakancsos változata Euro6-os dízellel |
Mit tud? | Takarékosabb, erősebb, gyorsabb |
Mibe kerül? | Elég sokba: 10 milliótól indul |
Kinek jó? | Aki a prémium hangulatot és a jó fogyasztást hosszabb távon szeretné élvezni |
Különleges eset a mostani, amikor kizárólag egy dízelmotor jelenti az újdonságot tesztautónkban. Az új motorok bevezetése jellemzően egy-egy ráncfelvarrással esik egybe minden autógyártónál – a gazdasági előnyöket figyelembe véve ennek fényében folyik a fejlesztés és kivitelezés is. Az egyre nyomasztóbb brüsszeli szabályozás miatt az Opel másfél évvel a frissített Insignia után viszont most mindentől függetlenül kénytelen volt idő közben bemutatni új kétliteres, Euro6-os dízelmotorját, amely a 163 lóerős kivitelt váltja. Kipróbáltuk.
Külső
Mivel az Insignia megkapta 2013-ban a frissítést, most nem történt külső módosítás az autón – ezzel együtt továbbra is az egyik legkellemesebb és legdinamikusabb látványt nyújtja a középkategóriában. A lassan két éve történt változás egyébként nem hozott drasztikus újdonságot a modell életébe, szokás szerint a hűtőmaszkot és a lámpatesteket dolgozták át.
Mostani tesztautónk Country Tourer csomagba öltözött, amely a sárvédőívek és a küszöbök mentén körbefutó műanyag elemekkel tűnik vagányabbnak, valamint két centiméterrel magasabb is a hagyományos modelleknél, ezzel alkalmasabbá válik a rosszabb minőségű utak leküzdésére, miközben a felfüggesztés kényelmesebb valamivel. Összkerékhajtás ezúttal nem társult a csomaghoz, de 760 ezer forintos áron választható – plusz ebben az esetben érdemes legalább 1 literes fogyasztásnövekedéssel is számolni.
Belső
Az új motor bemutatása nem befolyásolja az Insignia utasterének kinézetét sem, amely egyébként jóval nagyobbat fejlődött az utolsó facelift alkalmával a külsőnél: a korábban gombrengeteggel borított középkonzol helyét egy jóval átgondoltabb, kevesebb fizikai kapcsolóval kicicomázott kezelőfelület vette át. A kellően nagyméretű érintőképernyő kezelése logikusnak mondható, de a váltó mögötti érintésérzékeny, kézírás-felismerésre alkalmas felület továbbra is feleslegesnek tűnik, és jóval bonyolultabb, mint a képernyőt tapizni. Ettől eltekintve az Insignia belső tere nagyon szerethető, és nem csak az igényes bőrborítás miatt. Az utastér masszív, alaposan összerakott autó benyomását kelti, amit a panorámatető miatt megrövidített fejtér, a nehezített körkörös kilátás és az átlagosnál valamivel szűkösebb hátsó lábtér sem képes elrontani.
A csomagtér alaphelyzetben 540 literes, amit az ülések ledöntésével könnyen 1530 literig bővíthetünk, de azért néhány apróság itt is hiányzik a boldogsághoz. A mélyen kinyúló lökhárító nehezíti a pakolást, könnyen összekoszoljuk vele a nadrágunkat, illetve a csomagtérrolónak sincs helye, a padló alatti rekeszben nem fér el. Ötletes viszont a vezetőoldali ajtóról két állásban nyitható csomagtér, amivel alacsony parkolóházakban járunk jól, illetve a kíváncsi szemek elől is eltakarhatjuk nyitáskor értékeinket.Milyen vezetni az új motorral?
Adatlap
Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI – 170 LE
Motor | 1598 cm3, Benzin, S4 |
Teljesítmény | 170 LE |
Nyomaték | 260 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 9,8 sec |
Végsebesség | 215 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 6,2 l / 100 km |
Az új négyhengeres, kétliteres dízelmotor a régi öntöttvas blokkra alumínium hengerfejet kapott. A számtalan technológiai változtatás mellet a legérdekesebb, hogy az Opelnél most első ízben vezérli elektromotor a változó geometriájú turbófeltöltőt, ami 20 százalékkal jobb reakcióidő ígér – a tényleg kellemes, 195 lóerős biturbó motorhoz hasonlította az Opel újdonságát a bemutató alkalmával.
A 170 lóerőre növekedett teljesítmény mellett a nyomaték még nagyobb mértékben változott: a korábbi 350-ről 400 Nm-re nőtt – változatlan fordulatszám-tartományban (1750-2500/perc); javult a végsebesség (+5 km/óra) és a gyorsulás is (-0,5 mp). És hogy mit érezni ebből a valóságban?
Leginkább azt, hogy az új motor érezhetően csendesebb lett a korábbinál – nem hiába alkalmaztak különböző megoldásokat a zajcsillapításra. Ami a reakcióidőt és a könnyű vezethetőséget illeti, ott nem éreztünk jelentős előrelépést – legalábbis ami a városi használatot illeti. Kicsit erőtlenül és gyengén indul meg alapjárattól a jelentős tömegű Insignia, amit meg lehet ugyan szokni, de ez messze nem biturbó dízelmotor gázreakciója és nyomatéka. A városi használatnál sokkal jobban illik az országúti vagy autópályás környezet ehhez a konfigurációhoz, mivel menet közben tényleg bivalyerős a dízel, 130-ról is meglepő intenzitással csábít a már szabálytalan sebességtartományba.
Az Insignia 170 lóerős változatának konkurensei | Árak (Ft) |
VW Passat Variant Comf.line (190LE) | 9 520 300 |
Ford Mondeo Titanium 2.0l TDCi (180LE) | 9 410 000 |
Peugeot 508 SW Active 2.0 HDi (163 LE) | 7 850 000 |
Insignia Sports Tourer Edition (170 LE) | 9 080 000 |
Insignia Country Tourer (170 LE) | 10 090 000 |
A Country Tourer 220 km/órás végsebessége nem csak itthonra elegendő, de a német autópályán is bőven alkalmassá teszi a száguldásra. Ellenben a 9,4 másodperces 0-100-as gyorsulás még a javulás ellenére is lomhább a legtöbb hasonló teljesítményű konkurenshez és ezt érezni is rajta – városban egyáltalán nem csábít versenyzésre az Insignia. A kellemesen rugózó és nagyon stabilnak tűnő futómű viszont már ilyen környezetben is a kedvünkre tesz, de majd a szűkösebb utakon lesz igazán izgalmas, ahol az 1,8 tonna körül saját tömeget meghazudtolva nagyon szépen mozog a középkategóriás Opel. A hatfokozatú kézi váltó szépen asszisztál a motorhoz, automata még nem szerepel az árlistában, de hamarosan érkezik.
Ár, összegzés
Nem hozott gyökeres változást az Insignia életébe a felhajtás nélkül bevezetett Euro6-os dízelmotor, viszont valamivel gazdaságosabb és környezetkímélőbb mint elődje, ráadásul csendesebb járásával jóval kulturáltabb benyomást kelt. A 4,7 literes gyári fogyasztást persze nem sikerült reprodukálni vele, de 6,5 l/100 km körüli vegyes fogyasztással szépen elgurul már – pedig nem éppen könnyűsúlyú versenyző. Ha nem is számottevően, de ez a motor is képes tovább erősíteni az Insigniába vetett hitünket, amit kiváló minőségérzetével, remek kormányzásával és futóművel alapozott meg nálunk.
Az új motorral szerelt változat alapára nem változott jelentősen, a 170 lóerős Edition változat 9 milliótól indul, a Contry Tourer ára pedig ugyanúgy hatfokozatú manuális váltóval, AWD nélkül kicsivel 10 millió felett indul – ezzel pedig közel sem olcsó darab.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|