A piaci verseny miatt szükséges egyre nagyobb teljesítmény- és az emissziós normák betartása okán a Mercedes-Benz is leépíti nagyteljesítményű szívómotorjait, amelyek helyét turbóval töltött szerkezetek veszik át. Emiatt szűnik meg a 6,2 literes V8-as motor gyártása is, amely igazán népszerű volt, hiszen az AMG C36, E63, S63, CL63, SL63, G63 stb. modelljeit is kiemelkedő dinamikával ruházta fel.

Ez volt a Mercedes első motorja, amelyet az AMG számára fejlesztettek, korábban a normál Mercedes-motorok módosított változatai kerültek az AMG modellekbe. Nyolc év után azonban vége.

Zöld kupéban búcsúzik a Mercedes legendás motorja 1
Zöld kupéban búcsúzik a Mercedes legendás motorja 35
Ám még mielőtt végleg átadná helyét a turbós egységnek, egy újabb sorozatban biztosít kiemelkedő élményt. A Mercedes-Benz dél-afrikai importőre számára 10 darabos széria készült, a C63 AMG Coupe Legacy Edition.

A 6,2 literes motor 507 lóerős teljesítménnyel és 610 Nm nyomatékkal kerül a Mercedes legkisebb kupéjába. A hétfokozatú automata váltó segítségével 4,2 másodperc alatt éri el a 100-as tempót a modell.

A sorozat tagjai Viper Green fényezést, fekete felniket, és méretes hátsó szárnyat kaptak az AMG kivitelt megfejelve.

Zöld kupéban búcsúzik a Mercedes legendás motorja 36
Mindössze tíz darab készül az utolsó szívómotoros AMG C-Coupéból, mindegyik jobbkormányos kivitelű. Bár Dél-Afrikába szállították őket, a hírek kapcsán a gyűjtők bizonyára akcióba lendülnek, hogy a fantasztikus orgánumú kocsiból megkaparintsanak egyet.