Az autóvezető figyelmének lankadását, a sofőr elálmosodását vagy rosszullétét a kormány az arcot, szemeket figyelő kamerákkal vagy a kormány mozgásán keresztül érzékelő rendszerek nem jelentenek újdonságot, de egy német fejlesztőcsoport most új technológián dolgozik.
A Hoffman und Krippner és a Guttersberg Consulting által fejlesztett „Sensofoil”, azaz érzékelőfilm a kormány felületére kifejtett nyomást figyeli, annak gyengüléséből következtet a sofőr állapotára.
Míg az éber vezető keze folyamatosan izeg-mozog vagy épp nyomást fejt ki a kormánykerékre, az elbóbiskoló vagy eszméletét vesztő sofőrnél azonnal gyengül a fogás, megszűnik a mozgás.
A több rétegből összeállított Sensofoilon gyenge áram fut keresztül, amelyet az érintés megszakít, gyakorlatilag úgy működik, mint a rezisztív érintőképernyők. A megoldás előnye, hogy a kapacitatív érintőfelületeknél jóval kevésbé érzékeny a koszra, hőmérséklet-változásokra, ellenben képes fokozatosan, és nem csak igen-nem szinten érzékelni a nyomást és akár kesztyűs kéz esetén sem veszti el a fonalat.
A Sensofoil adatait egy mikroprocesszor dolgozza fel, összevetve azt a normális mozgási és nyomásmintázatokkal, eltérés esetén jelezhet, figyelmeztethet a rendszer. Az alapvető alkalmazás mellett az érzékelőfelületen akár tíz „hot spot”, kijelölt érintési pont is kialakítható, amelyekkel az autó különböző funkciói – médialejátszás, kommunikáció – is irányíthatók.
Egy gond van csak: a Sensofoil még a a fejlesztők szerint is évekre van attól, hogy megjelenjen az autókban, és ha ez megtörténik, akkor is előbb a luxuskategóriában kerül kereskedelmi forgalomba, majd csak utána csorog le a hétköznapibb modellekbe.