Az, hogy mennyire komolyan számolnak azzal, hogy a légmentes, nyitott oldalfalú abroncsok felválthatják a manapság elterjedt közönséges gumikat, mi sem bizonyítja jobban, hogy egyes gyártók már érezhető termelőkapacitást is erre a feladatra állítottak rá. Legutóbb a dél-koreai Hankook kapott rá az újfajta abroncsra.
Az iFlex gumik ugyanazt a megoldást használják, mint amit a nagyjából egy évtizede debütált Michelin Tweel-nél megismerhettünk. A most vizsgált prototípusok tesztelésénél a tartósságra, keménységre és a különböző körülmények közötti teljesítményre – szlalomnál, illetve nagy sebességű autópályás haladásnál – figyelnek különösen.
Emellett az iFlex névre hallgató abroncs a gyár CO2-lábnyomát is csökkentheti, hiszen zöldebb a hagyományosnál, előállítása fele annyi fázisból áll és a gyártás közben is több környezetbarát anyagot tudnak használni. Ha az új, levegőmentes abronccsal ugyanúgy lehet gumit égetni, driftelni, mint a hagyományossal, akkor nagy bajunk nem lehet belőle.
Megmutatjuk, miért lehet jó a levegőmentes abroncs: