A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nemrég úgy döntött, hogy a Forma-1-be újonnan belépő Honda az első évében négy helyett öt új erőforrást használhat autónként.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A japán gyártó a szabály tisztázását kérte az FIA-tól, ugyanis Fernando Alonso és Jenson Button autójába is az Osztrák Nagydíjon bekerült az ötödik motor – abszurd hátrasorolások is jártak érte -, de megnyugtatták őket, hogy a Magyar Nagydíj hétvégéjén „ingyen”, büntetés nélkül cserélhetnek a hatodik erőforrásra.
A cserét meg is ejtik, azonban a Honda az ide szánt motoroknál semmilyen fejlesztést nem alkalmazott, nem költöttek ún. „zsetonokat” a teljesítménynövelő módosításokra.
A lassú, motorerőt nem kívánó, az aerodinamikai hatékonyságot, a kanyarbeli gyorsaságot jutalmazó Hungaroringen a McLarennek talán jó esélye lehet a pontszerzésre, nagy kérdés, hogy ziccert hagytak-e ki, vagy épp okosan döntöttek azzal, hogy a fejlesztések miatt esetleg (még) megbízhatatlanabb motort inkább később vetik be, ahol amúgy sem számíthatnak jó eredményre. Igaz, így mindenképp hátrasorolás jár majd nekik.