Az alacsonyan épített alváz, illetve az utcainál jóval kisebb magassággal rendelkező fülke, továbbá az ollós emelő-szerkezet lehetővé teszi, hogy a jármű az MD80-astól az Airbus A380-ig minden repülőgép típus esetén bevethető legyen. A nagyobb biztonság érdekében az Econic-ot holttér-figyelő kamera-rendszerrel is felszerelték, melynek köszönhetően a sofőr teljes rálátással rendelkezhet a jármű környezetére menet közben. Ez, a főleg az építőipari járműveknél használt fejlesztés minimálisra csökkentheti a manőverezés közben bekövetkező balesetek kockázatát. Szintén a biztonságot szolgálja, hogy a járművet automata-váltóval szerelték, mely – ahogy az Econic esetében megszokhattunk – az Allisontól érkezik.
Az Econic 2630-as ugyanakkor nem csak szükséges eszközök szállítására, hanem akár a kerekesszékes utasok liftjeként is használható. A frankfurti repülőtéren a logisztikáért felelős Wisag Aviation Service Holding mindjárt kettőt is forgalomba állított, melyeket a jövőben újabb példányok követhetnek.