Az Ausztráliához tartózó Fraser-sziget a világ egyik legnagyobb természetes képződményű homokszigete. Az 1840 négyzetkilométeren elterülő sziget a Great Sandy Nemzeti Park része, ezért kiemelt védettséget élvez. Talán ennek köszönhető, hogy partja még mindig tiszta. Érdekessége, hogy nincsenek rajta települések és nem él földjén bennszülött lakosság. A turisták kiszolgálására mindössze néhány hotel áll rendelkezésre, ezért különösen nagy jelentőséggel bír az az MAN teherautó, melyet a német gyökerekkel rendelkező Peter Meyer vezet, immáron 20 éve.

A 13 tonnás járművet buszos felépítménnyel látták el. Feladata a szigetre érkező gazdag turisták fuvaroztatása a látványosságok között. A teherautó – nagyobb utak híján – főként homokos és köves útvonalakon kénytelen közlekedni. A mostoha körülmények miatt a Fraser-szigeteken egyéb iránt csak összkerék-hajtású járművet szabad használni. A fülke mögött található légkondicionált buszos felépítmény 28 fő szállítására alkalmas.

A Fraser-szigeten ésszel kell vezetni. Azt mondják, ha sokáig nem esik az eső és kiszárad a homok, akkor rosszabb, de a kép jól mutatja, hogy igazából mindig rossz.

A Fraser-szigeten ésszel kell vezetni. Azt mondják, ha sokáig nem esik az eső és kiszárad a homok, akkor rosszabb, de a kép jól mutatja, hogy igazából mindig rossz.

A Fraser-szigeten ésszel kell vezetni. Azt mondják, ha sokáig nem esik az eső és kiszárad a homok, akkor rosszabb, de a kép jól mutatja, hogy igazából mindig rossz.

A sziget közel 120 kilométeres partszakasza egyfajta autópályaként szolgál, hiszen csak ezen lehet nagyobb sebességgel közlekedni. Azonban még így sem szabad 80 kilométer/óránál gyorsabban menni” – hívta fel a figyelmet a 44 éves ausztrál férfi. Hozzátette: nem egyszer mentett már elakadt autóst turbófeltöltős teherautójával, hiszen a rendkívül finom szemcsés homokban hamar elsüllyedhet a kerék ott, ahol nincs rendesen kitaposva az út.

A Fraser-szigeteken egészen addig nincs gond a közlekedéssel a férfi szerint, ameddig az ember tiszteli a természetet és nem próbál meg járatlan útvonalakat kipróbálni. Emellett persze a homok alacsonyabb gumiabroncs-nyomást követel meg, amit kevesen vesznek figyelembe. Hogy milyen útvonalakon lélegzetállító halad a teherautó nap, mint nap az az alábbi videón megtekinthető.