A napokban fejeződik be annak a szóló busznak a tesztje, mely a hagyományostól eltérő, úgynevezett üzemanyag-cellás hajtással közlekedik. A Hinóval közösen fejlesztett autóbusz próbája a világ egyik legélhetőbb városaként is számon tartott Tokióban zajlik. A jármű főként a belvárosi, illetve az óceánhoz közeli útvonalakon történik. A Toyota nem véletlenül állt össze Ázsia legnagyobb nehéz-teherautókat gyártó cégével: a cél, hogy olyan alternatívát nyújtsanak a közlekedési vállalatoknak, mellyel kiválthatók a nem megújuló energiaforrásokat felhasználó autóbuszok.

A Toyota-Hino üzemanyag-cellás autóbusza vérbeli FC-Fuel Cell jármű. A hajtáslánc egyes elemeit ugyanakkor a japán autógyártó saját modelljétől, a Miraitól kölcsönözte. Az autóbusz karosszériáját a Hino készítette, míg a hajtás a Toyotától érkezik. A jobbkormányos, alacsonypadlós autóbuszt úgy kellett megtervezni, hogy elbírja a tetőn található két üzemanyag tartályt, valamint a nyolc hidrogén tankot.

Az üzemanyag-cellás autóbusz működésének lényege, hogy a rendszer hidrogénből és a légkör oxigénjéből állít elő elektromos áramot, a folyamat mellékterméke pedig tiszta víz. Az elektromos áramot a villanymotor használja fel, melynek üzemi hangja legalább annyira alacsony, mint az akkumulátoros elektromos buszoké. A jármű hidrogén kapacitása 480 liter és maximálisan 114 kW-os teljesítmény előállítására képes.

A jármű 10,25 méter hosszú, 2,49 méter széles és összesen 70 utas szállításra alkalmas. Érdekesség, hogy míg az első ajtó kétszárnyú, addig a második ajtó csak egy, ráadásul jóval keskenyebb. Ennek ellenére a kerekesszékesek és a babakocsival közlekedők felszállására a középső ajtónál van lehetőség, hiszen itt található a kihajtható rámpa is.

Ha a jármű beválik, akkor minden bizonnyal több, sorozatgyártásban készül példány is feltűnhet belőle Tokió utcáin.