A neves orvosi lapban, a Lancetben megjelent cikk arra mutatott rá, hogy ugyanebben az évben 2,1 millió polgár vesztette életét Nyugat- és Kelet-Ázsiában az autóhasználatból eredő stressz miatt. Kínában viszont a levegőben található finom szemcsés szennyezés miatti elhalálozás olyannyira vezető haláloknak számít, hogy a halálozási listán követlenül a magas vérnyomás, a cukorbetegség, valamint a dohányzás előtt szerepel.
A WHO jelenése szerint a közúti árufuvarozás több mint 50 százalékban tehető felelőssé a légszennyezésből eredő halálozások és megbetegedések miatt. A rohamos ütemben fejlődő Kína mellett Indiában is egyre nagyobb problémát jelent a szmog. Éppen ezért az Egészségügyi Világszervezet arra figyelmeztette ezen országokat, hogy a légszennyezés mértéke a forgalmas városokban már akkora, hogy az pusztán a szigorúbb károsanyag-kibocsátási normákkal már nem lenne drasztikusan csökkenthető.
A kínai kormányzat több milliárd dollárt költ arra, hogy kezelje a helyzetet. Tavaly például közel félmilliárd dollárt költött elektromos buszokra. A történet persze itt nem áll meg, hiszen az egyik vezető kutatóintézet, a IDTechEx szerint a következő 15 évben Kína legalább egymilliárd dollárt invesztál a nullemissziós buszok vásárlásába. Ezzel némileg csökkenthető lesz az idő előtti elhalálozások miatt jelentkező kár, mely mintegy 22,5 billió dollárt tesz ki.