A tanácsukat szeretném kérni autóvásárlással kapcsolatban. Egy Peugeot RCZ 1,6 200 THP-n gondolkodom, 2013-as, 6-10 000 km-rel. Egész sokat találtam a svájci használtautó-piacon, és pont ezért félek, hogy valami típushiba vagy drága szerviz miatt adják el ezeket az autókat ilyen hamar.
Ha van valami információjuk erről a modellről, kérem szépen, osszák meg velem. Válaszukat előre is köszönöm!
Vezetéstechnikai tréning jogsi mellé: Ha a balesetek számának csökkentése a cél ennél jobb módszer nincs. Egyszerűen meg kell tanítani az embereket vezetni, és akkor átadni a jogosítványt, amikor megfelelően képes uralni a rá bízott járművet. Ehhez pedig nagy segítség egy profi vezetéstechnikai tréning.
Vezetéstechnikai tréning jogsi mellé: Ha a balesetek számának csökkentése a cél ennél jobb módszer nincs. Egyszerűen meg kell tanítani az embereket vezetni, és akkor átadni a jogosítványt, amikor megfelelően képes uralni a rá bízott járművet. Ehhez pedig nagy segítség egy profi vezetéstechnikai tréning.
Fotó megosztása:
Szakértőnk válasza
Tisztelt Tiszay Úr!
Valószínűleg sok más autóból is találna 6-10 000 kilométerrel vevőre váró használt autókat, csak mivel az RCZ-ket nézi, ebben az esetben ez szembetűnőnek látszik. Ez semmiképp ne bizonytalanítsa el! A svájci, helyesebben az EU-n kívülről történő behozatal alapfeltétele, hogy a motor legalább Euro 4-es legyen, ami itt adott, de sokan nagyon ráfáztak erre rosszabb emissziós besorolású autókkal. A 10% vám megúszható európai származásigazolással, de inkább kalkulálja bele az árba, hogy ne érje kellemetlen meglepetés.
Nagyobb Peugeot-márkaszervizek munkafelvevőivel beszéljen mindenképp a vásárlás előtt, ők a típus valódi szakértői. Az RCZ általam ismert fő problémája a direktbefecskendezésből fakad, és a szelepek koszolódásával kapcsolatos. A szelepnyakon lerakódó koksztól elkoszolódnak a szelepülékek és nem zárnak rendesen a szelepek, de ez tisztítható. Kellemetlen lehet az alulméretezett vezérműlánc megnyúlása, enyhe esetben csak zörgése. Rángatás, kihagyás, erőtlenség a jele a szívó- és kipufogóoldali változó szelepvezérlés hibájának, ami szintén megesik az 1,6 literes benzinesekkel. Minderről ebben a cikkben olvashat részletesebben.
Mivel az RCZ kiváló autó, nagyon jó futóművel és szép belső térrel, ezzel együtt sem mondanánk le róla. Hasonlóan fejlett technikával minden kocsinak vannak gyenge pontjai. Amennyiben a dízelt választja, az 1,6 THP-vel kapcsolatos gondokat is megússza.
Üdvözlettel, Szörényi András
Olvasónk kérdezi
Tisztelettel kérem a véleményüket. Rendelkezem egy 2008. 03. havi üzembe helyezésű Ford Focus 1,6 tdci-vel. Km: 196 572.
Tervezem a váltást. A futott kilométer alapján a természetes elhasználódás miatt egyre több dolog fog előjönni, pl. vezérműszíj+vízpumpa – ez van most, kuplungtárcsa, keréktárcsa stb. Évente megyek kb. 25-30 E km-t. Ebből adódóan a dízelt választanám. Nem új autóban, hanem egy fiatalabb, kevesebb km-t futott használtban gondolkodom. Focus újabb változata, WV Jetta, esetleg más típus.
Tisztelettel kérném javaslatukat.
Szakértőnk válasza
Kedves Ferenc!
A dízelmotor juttatta eszembe a 2008 utáni FIAT Bravót, amely gyors értékvesztése és újonnan is nyomott ára miatt érdekes lehet. Szerintem autóként nem éri el egy Focus II színvonalát, de kap belőle kevesebbet futottat kedvező áron.
Megnézném a Mégane III 1,5 dCi-t, amely a hajtókarcsapágyak megelőző célú cseréjével (120-150 000 km között, kb. 100 000 Ft) kedvező árú és üzembiztos autó, kombiként igen tágas csomagtérrel. Előnye a rendkívül alacsony fogyasztás. A Focusnál fiatalabb Octaviákban közös nyomócsöves dízelmotor van, de áruk elég magas. A SEAT Leon II vonzóbb lehet, ha elég a jelenlegi csomagtérméret. Szűk hátsó lábtere szól a 2010-ben bemutatott Focus III ellen, de mindenképp bevonnám a keresésbe.
Üdvözlettel, Szörényi András
Olvasónk kérdezi
Tisztelt Szörényi úr !
Öreg Suzuki Swift autómat készülök lecserélni. A kiszemeltek Suzuki Alto vagy Ignis, esetleg Wagon R+. Ön szerint melyik lenne az ideális választás, ha nagyobbrészt városban használnám? Esetleg milyen egyéb autót tart jó választásnak ebben a kategóriában?
Tisztelettel: Takács József
Szakértőnk válasza
Kedves József!
Ez egy sokakat érintő kérdés lehet. Én a Wagon R+-t venném. Nagyon jól áttekinthető, könnyű vele parkolni, és takarékosabb a kényelmetlen, dobáló futóművű Ignisnél. A Wagon R+ Opel Agila néven is készült Lengyelországban, azokat is érdemes megnéznie.
Az Altóba alacsonyabb ülése miatt kényelmetlenebb ki- és beszállni, rosszabb belőle a kilátás is, tehát csak országútra volna jobb kisebb légellenállása és fogyasztása miatt. Városban a Wagon R+ a nyerő.
Az Ignist én nem szeretem, nem tudnám jó szível ajánlani, de bakhátas földutakra valóban alkalmas.
Itt írunk róla részletesen.
Csak olyan városi autót tudnék mondani, aminek a fenntartása többe kerülhet, így marad a Wagon R-pozitív.
Üdvözlettel, Szörényi András
Vezetéstechnika
Olvasónk kérdezi
Technikai segítséget kérnék, Citroen Xantia után a C5 ugyanúgy orrnehéz, és első keréken kézifékes. Ha kitör a kanyarban az autó, mi a helyes vezetési megoldás? Természetesen téli útviszonyokra gondolok. Karbantartott, téli gumis, mar nyugodt vezetési stílussal.
Szakértőnk válasza
Kedves Zoltán!
A C5 önnek szárazon, vízen, havon, jégen egy kanyarban ha besokall, mindig az orrát fogja a kanyar külső íve felé tolni, tehát alulkormányzottsági hajlamot mutat. Sok európai autóhoz hasonlóan így hangolják gyárilag az autót.
Önnek alapesetben ilyenkor csak annyit kell tennie, hogy elveszi a gázt, egy kicsit nyit a kormányon (tehát az autót elkezdi a kanyar külső íve felé irányítani egészen finoman), és ha minden rendben van, a gázelvétel, és a nagyobb ív felé kormányzás meghozza azt az eredményt, hogy az autó első kerekei visszatapadnak, és már nem csúsznak, hanem újra gördülnek a kijelölt kanyar ívén.
Vezetéstechnikai tréning jogsi mellé: Ha a balesetek számának csökkentése a cél ennél jobb módszer nincs. Egyszerűen meg kell tanítani az embereket vezetni, és akkor átadni a jogosítványt, amikor megfelelően képes uralni a rá bízott járművet. Ehhez pedig nagy segítség egy profi vezetéstechnikai tréning.
Nagyobb ívre sodródva tud ugyan bekanyarodni, de legalább vissza tudja hozni a helyes irány felé. A tapasztalatom az elmúlt 16 évben tartott napi tréningek során az, hogy a vezetők nagy része nem ismeri fel időben az autó alulkormányzottsági hajlamát adott esetben, és a csúszás pillanatában ösztönösen elkezdi befelé tekerni a kormányt, amitől a csúszás még erőteljesebben folytatódik.
Ez sokak számára jelenti azt, hogy pont annak rohan neki, amit el akart kerülni, tehát szalagkorlát stb. Ennél az autónál a sodródás kezdete után (tehát amikor az alulkormányzottság már érezhetően jelen van) elvett hirtelen gáz még nem jelenti azt, hogy hirtelen annyira elkönnyül a hátsó tengely, hogy az autó „átváltana”, és tizedmásodpercek alatt túlkormányzottá válna, tehát eldobná a fenekét.
Ismerünk pár olyan autót, amelynek bizony létezik az a rossz menetdinamikai tulajdonsága, hogy alulkormányzottság megjelenését követően, hirtelen gázelvételnél egyszer csak a hátulja tör ki, és azt már csak a kormány akár ütközésig történő elfordításával tudjuk kivédeni. Ilyenkor mindig abba az irányba a kell kormányozni,amerre az autó vége kitört.
Amennyiben Önnek működik az autóba épített ESP-rendszere, és legalább két kerekének még van egy kis tapadása, időben megállítja a csúszást, és az Ön által a kormányon mutatott irány felé fogja az autót stabil futó helyzetbe irányítani.
Naponta tapasztaljuk a „bolondbiztos hangolású” ESP-k működését a tréningeken a kanyarkombinációkban közepes sebességnél és csúszós burkolaton is.
A kézifék használatát ezen az autón:
– intenzív fékezéseket követelő autópálya, vagy hegyi szakaszok használata után,
– télen hideg, nedves időben,
– a forgalomban vészhelyzet elhárítása érdekében felejtse el.
Üdvözlettel Székely Gyula
Önnek is van kérdése?
Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!