A jelentős teljesítményhátrányban lévő Renault-nak – a Red Bull nyomására – a motorspecialista Mario Illien próbált segíteni, aki tervezett is egy prototípust a franciák számára. Noha az első próbapados tesztek ígéretesek voltak, a Renault most úgy döntött, a saját fejlesztéseit viszi tovább, azokban a mérnökök szerint nagyobb a potenciál.
„Mindenféle együttműködés jó” – mondta a Renault F1 ügyvezetője, Cyril Abiteboul. „Jó együtt dolgozni külső emberekkel, mert verseny nélkül igazán nehéz javulni a saját munkánkban. Hálásak vagyunk a támogatásért és a visszajelzésekért.”
„De a jelenlegi motorunkban, illetve a később érkezőkben nincs semmi az Ilmortól. Ez nem jelenti azt, hogy nem is lesz, vagy hogy a közös munkának ne lett volna pozitív hatása. Nem mondom azt sem, hogy az együttműködés értéktelen volt, csak azt, hogy egyelőre nem használunk fel semmit belőle.”
A Renault viszonya egyre feszültebb a Red Bull-lal, a négyszeres bajnok érthetően türelmetlen. Nem mellesleg pedig ragaszkodik ahhoz, hogy akármi történjen a jövőben, első számú csapatnak kell maradnia.
„A Renault-nak nincs választása önmagával szemben, fordulatra van szükség” – fogalmazott Christian Horner csapatfőnök. „Az év második felében ígéretes irányt kell látnunk, hogy abból legyen valami a következő szezonra.”
„A helyzetünk világos és egyértelmű a Renault-val a következő év végéig, akármilyen döntést is hoznak 2016-tal kapcsolatban. Bármit tesznek, versenyképes motorra van szükségük, a megállapodásunk értelmében az első számú csapat pedig mi vagyunk. Döntsenek bárhogy, az minket nem igazán érint.”