A Forma-1-et 2011 óta kizárólagos gumiszállítóként kiszolgáló Pirelli a francia Michelinnel van versenyben a következő, 2017-ben kezdődő szállítói terminusért, de az olasz gyártó motorsportfőnöke, Paul Hembery elárulta, hogy nem volt magától értetődő, hogy pályázni fognak:
Pirelli
F1: A Pirelli annyit költ, mint egy csapat 53


„Nagy döntés volt ez számunkra, nagyon drága dolog a Forma-1-es szereplés. Ne feledjük, hogy nem csak beszállító, de szponzor is vagyunk, a kiadásaink pedig messze felülmúlják egy sima szponzorét. Sokkal egyszerűbb lenne simán csak reklámtáblákat venni aztán a hétvégéken pezsgőt szürcsölni, az nagyjából harmad ennyibe kerülne.”
„Sokan nem értik, hogy milyen kiadásokkal jár ez számunkra. Mi nem kapunk pénzt a kereskedelmi jogok tulajdonosától (mint a csapatok év végén – a szerk.), szóval a motorgyártók kivételével nekünk kerül legtöbbe a Forma-1. Egy csapatot is simán lehetne működtetni a költségvetésünkből.”
F1: A Pirelli annyit költ, mint egy csapat 54


Hembery nagyjából ugyanarra panaszkodik, mint a Red Bull-partner Renault: a befektetett munkáért és pénzért nem kapnak elég elismerést.
„Eddig úgy-ahogy megérte, de szükség van arra, hogy elismerjék a hozzájárulásunkat. Ha nincs meg az elismerés, akkor megkérdőjeleződik a részvétel. Mások is távoztak már ilyen okból. Mindig is hangsúlyoztam, hogy nem kell mindenáron a Forma-1-ben szerepelnünk, üzletileg is meg kell érnie.”
„Az F1 hagyományosan erős Dél-Amerikában, különösen Brazíliában, és persze Európában is, de Ázsiában és Észak-Amerikában növekednünk kellene, nagyobb közönséget kell elérnünk azokon a piacokon. Nem leszünk bármilyen áron a Forma-1-ben, ha nem kapunk megfelelő elismerést, akkor valami másba fogunk.”