Minden rosszban van valami jó; illetve nem mindegy, hogy a pohár félig tele van, vagy félig üres. Így vagyunk ezzel az Oroszországból érkezett hírrel is. Mert hogy az Avtovesztyi úgy tudja, az AvtoVAZ józan döntést hozott, és hamarosan bevezetendő turbómotorjait nem kívánja 150 lóerőnél nagyobb teljesítménnyel kínálni.

„Fogtuk meglévő, 1,4 literes erőforrásunkat, és megvizsgáltuk, átalakítható-e turbófeltöltésűre. Ennek nincs elméleti akadálya, így megkezdődhet a fejlesztés.” – nyilatkozta a lapnak Oleg Grunyenkov, az X-Ray projekt vezetője.

Oroszországban viszont súlyos büntetőadókat kell fizetni a 150 lóerő feletti teljesítményre, ezért a mérnökök nem gondolkoznak ennél erősebb motorokban. Nincs viszont okuk – és ezt már mi tesszük hozzá – sokkal lejjebb belőni a teljesítményt, így nagy valószínűséggel hamarosan piacra léphet a 150 lovas turbós Lada. Hogy melyik modellek kapják meg először a modern motort, arról még nem hoztak döntést, ám logikusan az újonnan bevezetendő típusokba fogják azokat beépíteni.

Képünkön mégsem ezek, hanem a jövőre piacra lépő Lada Kalina NFR (=need for race, azaz kb. kívánja a versenyt) előtanulmánya látható. A sportos ferdehátúból a tervek szerint mindössze 50 darab készül. A végsebesség valahol 210 km/óra körül lesz, a gyorsulás 8,5 mp körüli. Ezt eredetileg 180 lóerős turbómotorral is forgalomba szerették volna hozni; ez az ötlet alighanem bedőlt.