Röviden – Peugeot 208 1.6 BlueHDi

Mi ez?

A Peugeot sikeres városi kisautója Euro6-os dízelmotorral, 120 lóerővel

Mit tud? Gazdaságosabb, szebb belsővel, dögösebb külsővel
Mibe kerül? 5 milliótól indul a 120 lóerős dízel, a tesztautó ára 45 ezer Ft híján 6 millió
Kinek jó?  Aki némi francia különcséggel megszórt, stílusos, erős, kisautóra vágyik

A Peugeot legsikeresebb méretosztályának méltó képviselője a 208-as, amiből három év alatt egymillió darab talált gazdára világszerte. Eljött az ideje a ráncfelvarrásnak, amelyből egy jó ízléssel összeállított darabot próbáltunk, takarékos és erős dízelmotorral.
   

145 ezer forintba kerül a matt hatású, durvább tapintású fényezés
145 ezer forintba kerül a matt hatású, durvább tapintású fényezés

145 ezer forintba kerül a matt hatású, durvább tapintású fényezés

Külső

Csodálják, simogatják, kérdezgetik. Nem kifejezetten új dolog a matt fényezés az autóiparban, de jól mutatja az emberek reakciója: közel sem megszokott még az ilyesmi – pláne nem a kiskategóriában. A nyár elején modellfrissített 208-asnak ráadásul a nagyítóval keresendő változtatások mellett az opálos fényezés a leglátványosabb újítása, amit egyedi, gyári csomagokkal tehetünk még vonzóbbá.

Tesztautónk esetén ez a Lime Yellow csomag volt, amely neonzöld színű betéteket jelent kívül és belül, még éppen ízléses mértékben. Látványban tehát kifejezetten odatette magát a 208-as, amihez az átrajzolt fényszóró, lökhárító és hűtőrács önmagában még kevéske volna. Az Ice Silver névre hallgató, matt, tapintásra durva felületű fényezés 145 ezer forintos felára ráadásul egészen kedvezőnek tűnik, kivitelezése igényesebb, mint az utólagos fóliázás, és gyaníthatóan tartósabb is annál.

Belső

Adatlap

Peugeot 208 1,6 BlueHDI

145 ezer forintba kerül a matt hatású, durvább tapintású fényezés
Motor 1560 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 120 LE
Nyomaték 300 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 9,4 sec
Végsebesség 190 km/h
Fogyasztás (vegyes) 3,6 l / 100 km

A Peugeot 208 szerencsére nem csak a külsejét tekintve látványos, de az egyik legkarakteresebb kisautó is kategóriájában, annak minden szépségével és nyűgjével. Az anyagok a ráncfelvarrás után igényesebbek a korábbinál, puhábbak, képesek kellemes minőségi benyomást kelteni használójában. A nem először látott apró méretű kormánykerék és a fölé pozicionált műszerfal továbbra is a modell jellegzetessége, és továbbra is rendkívül megosztó. A kormány elsőre alacsonynak tűnő pozíciója egész könnyen megszokható, így tulajdonképpen csak egyetlen bosszantó dolog van vele: mégpedig az, hogy kitakarja a műszerfalat. És ez most nem túlzás: 191 centiméteres magasságommal sehogyan sem tudtam úgy magamra állítani az autót, hogy lássak valami használhatót az órából. Ettől eltérő magassággal változhat a helyzet, de az a megoldás akkor sem éppen felhasználóbarát.

Sokkal inkább annak tűnik a médiarendszer, amely egy 7 colos méretű kijelzőn mutatja a tudnivalókat, és ugyancsak kedvezőnek mondható, 150 ezer forintos árért tud navigálni, kihangosítani (kifejezetten jó minőségben) és okostelefont tükrözni is. Pont ugyanennyiért mérik az árnyékolóval is ellátott panorámatetőt, amit egy kicsit bazárinak tűnő ledes világítással együtt kaptunk. Utóbbin keresztül a hátul ülők is gyönyörködhetnek a felhőkben, akik átlagos testalkattal viszonylag kényelmesen elférnek a második sorban.

Egyedi, stílusos darab a belső, de megszokást igényel a használata

Egyedi, stílusos darab a belső, de megszokást igényel a használata


Jól használható médiarendszer, a telefont is képes tükrözni

Jól használható médiarendszer, a telefont is képes tükrözni

Milyen vezetni?

Meglepően jó. Ebben jelentős szerepet játszik a 2015-ben már Euro6-os, 1,6 literes dízelmotor legerősebb változata. A 120 lóerős BlueHDi motor helyett talán a középső teljesítményszintű (100 LE) változat is megtenné már, de ezzel igazán élvezetes a menet. Kellően erős már alapjárati fordulatszám közelében is – így nem könnyű vele lefulladni -, szépen egyenletesen húz, miközben nemcsak a hangja, de a fogyasztása is visszafogott.

A rövid belvárosi szakaszokon, a klímát veretve, dinamikusan autózva is kijöttünk 6 literből, amiből az ügyesebbek biztosan képesek lefaragni még közel 1 litert. A 9,4 másodperces gyorsulás elegendő ahhoz, hogy sportosnak hasson a 208-as, de az igazi erőssége inkább a hosszabb távok leküzdése. A hosszúra nyújtott váltóáttételeknek (130-nál hatosban 2300 körül forog) hála nem kell sokat költenünk a benzinkúton – 5 liter körül fogyasztással számolhatunk, amit országúton 4 liter alá is beszoríthatunk.

Pont ennyit láttam a műszerfalból

Pont ennyit láttam a műszerfalból

Az ügyesen kombinált motor/váltó páros már fél siker a vezethetőség pontozásánál, márpedig a hatfokozatú kézi váltó is szerethető darab. A másik felet a kormányzás és a futómű adja a képlethez, amivel szintén kellemesen eltalálta a Peugeot azt a bizonyos középutat. Az apró kormány ellenére túlságosan gokartszerű élményre azért ne számítsunk, de közvetlensége épp elég ahhoz, hogy tudjuk, merre és mikor fordul a Peugeot azután, hogy kiadtuk a parancsot. A futómű is pont ilyen: méretéhez képest kifejezetten ügyesen csillapítja az úthibákat, de a kényelmes beállítás mellett szépen tűri a sportos autózást is, nincs veszélyes oldaldőlés.

Összegzés

Egyedi utasterével és többféle karakterrel választható külsejével ránézésre könnyen elvarázsol férfit, nőt egyaránt a 208-as, de szerencsére jóval többet nyújt, mint puszta külsőségeket. Biztonság terén is előrelépést hozott a facelift – megjelent az automatikus városi vészfékrendszer. A szélvédő felső részén látható rövid hatótávolságú lézeres detektor (Lidar) az előttünk álló, vagy velünk egy irányban lassan haladó járművet érzékeli, és 30 km/óra alatti sebességtartományban működik. Az Active City Brake néven futó asszisztens így képes elkerülni az ütközést, vagy csökkenti annak súlyosságát.

Kisautóhoz képest tisztességes a hátsó helykínálat

Kisautóhoz képest tisztességes a hátsó helykínálat

Az alapáron, kedvezménnyel 3 millió forint alatti belépőmodelltől persze nagyon messze van a kipróbált 208-as – pont kétszer annyiba kerül – de arra jó, hogy kiscsaládosoknak a kompakt autókkal szinte egyenértékű kényelmet nyújtson, kellően erős motorizáltsággal és kiterjedt extralistával. Városi közlekedéshez luxus ez a motor, oda inkább a benzines turbómotorok közül válasszunk.

Mellette – Ellene
  • Egyedi fényezés
  • Igényes utastér
  • Erős, takarékos, dízelmotor
  • Kényelmes futómű
  • Megfizethető áru extrák
  • Kitakarja a kormány a műszerfalat
  • Csak Allure felszereltségi szinttel választható
  • Átlagos méretű hátsó lábtér


Hány pontot adnál a legdrágább 208-asnak?
átlag
6.59
szavazat
17
Hány pontot adnál a legdrágább 208-asnak?