Azt jó ideje hallani, hogy a BMW M5-re komoly változások várnak, eltűnhet a hátsókerék-hajtás és a kézi váltó is a modellből, mert a hatalmas nyomatékot nem tudják máshogy kezelhetővé tenni. Most úgy hírlik az M3/ M4 modelleknél is masszív változásokra számíthatunk. Az i sorozatnál szerzett tapasztalatokkal fejlesztenék tovább.

A Thedetroitbureau információi szerint készülne hibrid M3-as. Ebben megmarad a 3,0 literes turbómotor, amit most is használ az M GmbH, amelyet kiegészítenek 1-3 villanymotorral. Egy kerülhet az automata sebességváltóba és 1-et vagy 2-öt alkalmaznának az első kerekek hajtására. Egyelőre nem tudni, hogy melyik változat kap majd zöld utat, hiszen automata váltó mellett maradhatna a hátsókerék-hajtás, ha előre nem kerül villanymotor, kézi váltóval viszont 4×4-esként működne.

Az elektromos rendszert lítium-ion akkumulátor látná el energiával, amely konnektorról is tölthető lenne, ugyanakkor menetközben a lassításkor fellépő energiát is visszatáplálnák belé. Ha valaki szeretne egy M3-astól ilyet, 30 kilométert tisztán elektromos-hajtással is képes lenne megtenni. A villanymotorok ugyanakkor komfort módban jelentősen csökkentené a jármű üzemanyag-felhasználását is. 

Az akkumulátorok miatt fellépő plusz súlyt a korábbinál is nagyobb arányú, alumínium és szénszálas műanyagok felhasználásával igyekszik majd ellensúlyozni a BMW. Ezt a technológiát jelenleg legnagyobb arányban szintén az i3 és i8 modelleknél alkalmazza a bajor gyártó. A villanymotornak köszönhetően a maximális teljesítmény 500-520 lóerő lehet, ami már az M5 szintjére dobná a modellt, de csak jelen állapot szerint, a következő M5/M6 ugyanis a 600-as számra kacsingat majd.

Nem a következő generáció generációs M3 lesz azonban első modell, amibe bekerül az új hajtáslánc, előtte még – talán 2017-ben – mutatkozhat be a BMW i8S. A limitált szériás modellbe is ez kerülhet.