Egy igazán extrém autóra számítottunk, és végső soron meg is kaptuk: a Lamborghini beharangozott, titokzatos újdonsága az első olyan, sorozatgyártású roadster, amely megkapta a különösen erős és gyors modelleknek fenntartott Superveloce nevet.

A roadster, akárcsak a kupé, 700 helyett 750 lóerős, míg tömegét 50 kilogrammal csökkentették: az 1575 kg menetkész tömeg azt jelenti, hogy minden egyes lóerőnek csupán 2,1 kg-ot kell mozgatnia. Az átdolgozott motor forgatónyomatéka 690 Nm, ezzel 2,9 másodpercig tart elérni a 100 km/óra sebességet, azaz pont olyan fürge, mint az alapkivitelű kupé (a 700 lóerős alap-Roadster 3,0 másodperc alatt végzi el a dolgát.) A végsebesség meghaladja a 350 km/órát.

Könnyebb, erősebb roadster a Lamborghinitől 1
Könnyebb, erősebb roadster a Lamborghinitől 21 A hátsó szélvédő motorosan leengedhető, így a pilóta és utasa maradéktalanul kiélvezheti a V12-es blokk hangját.

A sebességváltó és az adaptív felfüggesztés nem változott, ahogy a kormánymű is megmaradt.

A két részben eltávolítható, szénszálas erősítésű keménytető ugyanaz, mint amit az Aventador LP 700-4 Roadsternél használ a Lamborghini; a két panel együtt kevesebb mint 12 kilót nyom, külön helyük van a csomagtérben.

Az Aventador LP 750-4 Superveloce Roadster első példányait 2016 elején vehetik át a szerencsés tulajdonosok; az induló ár 357 000 euró, meg ami az államnak jár.

Könnyebb, erősebb roadster a Lamborghinitől 22