Röviden – Audi Q7 3,0 TDI V6 |
Mi ez? |
Prémium SUV XXL-es méretben |
Mit tud? |
Masszív, tágas, csodás belsővel, rafinált vezetőtámogató rendszerekkel |
Mibe kerül? |
17,9 milliótól a 272 lóerős, V6-os dízellel, 19,1 milliótól a 333 lóerős benzinessel. A tesztautó 31,9 millió forintba került |
Kinek jó? |
Tehetősebbeknek családi autónak, női autónak, vagy csak mutatni, hogy ez is belefér |
A
2005-ben bemutatott, akkor a kategória legbrutálisabb méretű szabadidő-autója
nemrég megújult. Levetette a kegyetlen verőlegény jelmezt, ledobott több mint három mázsát, és egy jóval kellemesebb megjelenésű, iskolázottabb figura lett belőle. Akinek egyéb rejtett tartalékai is vannak.
Rövidebb is lett. Látszik?
Rövidebb is lett. Látszik?
Fotó megosztása:
Sok-sok matt ezüst az orron
Sok-sok matt ezüst az orron
Fotó megosztása:
Lapos kipufogók, diffúzor hátul
Lapos kipufogók, diffúzor hátul
Fotó megosztása:
Kamerák mindenhol
Kamerák mindenhol
Fotó megosztása:
Sötétben látványos igazán a LED-es hátsó lámpa
Sötétben látványos igazán a LED-es hátsó lámpa
Fotó megosztása:
Zavarba ejtően hibátlan belső
Zavarba ejtően hibátlan belső
Fotó megosztása:
Szép, jó tapintású, jó szagú itt minden
Szép, jó tapintású, jó szagú itt minden
Fotó megosztása:
Kormány, telegombolva
Kormány, telegombolva
Fotó megosztása:
Ez hagyományos műszerfal, de rendelhető bele TFT kijelzős is
Ez hagyományos műszerfal, de rendelhető bele TFT kijelzős is
Fotó megosztása:
Minden úgy kattan, gördül, ahogy az meg van írva a Nagy Ergonómia Könyvben
Minden úgy kattan, gördül, ahogy az meg van írva a Nagy Ergonómia Könyvben
Fotó megosztása:
Fűthető kormány
Fűthető kormány
Fotó megosztása:
Tempomat bajuszkapcsolója
Tempomat bajuszkapcsolója
Fotó megosztása:
Egyszerűen gyönyörű a lámpakapcsoló és környéke
Egyszerűen gyönyörű a lámpakapcsoló és környéke
Fotó megosztása:
Motorindítás, -leállítás gombja
Motorindítás, -leállítás gombja
Fotó megosztása:
A kulcsot ide...
A kulcsot ide...
Fotó megosztása:
... és ide is tehetjük, ha a zsebben kényelmetlen
... és ide is tehetjük, ha a zsebben kényelmetlen
Fotó megosztása:
Tapipad
Tapipad
Fotó megosztása:
Hangerőszabályzó a jobb egyben ülőnek
Hangerőszabályzó a jobb egyben ülőnek
Fotó megosztása:
Akár egy modern szobor
Akár egy modern szobor
Fotó megosztása:
A szellőzőrostélyok is szépen mozognak, középen finoma megakadva
A szellőzőrostélyok is szépen mozognak, középen finoma megakadva
Fotó megosztása:
Zseniális megoldás a kijelzős gomb
Zseniális megoldás a kijelzős gomb
Fotó megosztása:
Telefontartó, mellette USB scatlakozók
Telefontartó, mellette USB scatlakozók
Fotó megosztása:
Van miből választani
Van miből választani
Fotó megosztása:
Igényes minden részlete
Igényes minden részlete
Fotó megosztása:
Igényes minden részlete
Igényes minden részlete
Fotó megosztása:
Igényes minden részlete
Igényes minden részlete
Fotó megosztása:
Ülésállító gombok hada
Ülésállító gombok hada
Fotó megosztása:
Elektromos a kormányállítás is
Elektromos a kormányállítás is
Fotó megosztása:
Matt fém, csinos fa
Matt fém, csinos fa
Fotó megosztása:
A hátsóknak is jutott ülésfűtés és saját klímavezérlés is
A hátsóknak is jutott ülésfűtés és saját klímavezérlés is
Fotó megosztása:
12 voltos csatlakozók
12 voltos csatlakozók
Fotó megosztása:
Csillár
Csillár
Fotó megosztása:
Dönthető háttámlák és temérdek hely
Dönthető háttámlák és temérdek hely
Fotó megosztása:
Hajtogatós. Könnyű hátra mászni, de sok hely nincs a harmadik sorban
Hajtogatós. Könnyű hátra mászni, de sok hely nincs a harmadik sorban
Fotó megosztása:
Ennyi csomagtartó marad hét ülés mellett
Ennyi csomagtartó marad hét ülés mellett
Fotó megosztása:
Motorok mozgatják a harmadik sort
Motorok mozgatják a harmadik sort
Fotó megosztása:
Villanymotoros a vonóhorog is
Villanymotoros a vonóhorog is
Fotó megosztása:
Akár egy hangár. A padló sík
Akár egy hangár. A padló sík
Fotó megosztása:
Ez a csomagtér-világítás. Gyönyörű.
Ez a csomagtér-világítás. Gyönyörű.
Fotó megosztása:
A head up display csodás dolog
A head up display csodás dolog
Fotó megosztása:
Sötétben így fest a műszerfal
Sötétben így fest a műszerfal
Fotó megosztása:
Minden gomb világít
Minden gomb világít
Fotó megosztása:
Sötétben gyönyörű az autó belseje
Sötétben gyönyörű az autó belseje
Fotó megosztása:
Telefonos segítség, autóbelső fotózáshoz
Telefonos segítség, autóbelső fotózáshoz
Fotó megosztása:
Szép, 3D-s térképpel varázsol el a fedélzeti GPS
Szép, 3D-s térképpel varázsol el a fedélzeti GPS
Fotó megosztása:
Sok-sok matt ezüst az orron
Külső
A modellfrissítéseknél megszokott trenddel szembemenve az Audi Q7-es elődjénél 3,4 centivel rövidebb, 1,5-tel keskenyebb, 8 milliméterrel rövidebb tengelytávú járgánnyá vált, csupán magasságban gyarapodott pár milliméterrel, egészen pontosan néggyel. Oda lett a rémisztő, brutális megjelenés is, a legújabb modell sokkal inkább barátságos, harmonikus megjelenésű szerethető családi járgány, nem pedig bérgyilkosbusz. Az orr-rész hivalkodó hatszögletű, matt ezüst térplasztikáját talán egy kicsit túltolták, de valami jelleget adó anyag mégiscsak kell egy ekkora és ilyen drága autó elejére. Nézzük el neki.
Akik valamiért utálják az Audikat, vagy csak szimplán a BMW, Mercedes belső dizájnjáért, megoldásaiért rajonganak, azok most ugorjanak egy nagyot. Gusztustalan ömlengés következik.
Adatlap
Audi Q7 3,0 V6 quattro, tiptronic
Motor |
2967 cm3, Dízel, V6 |
Teljesítmény |
272 LE |
Nyomaték |
600 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) |
6,3 sec |
Végsebesség |
234 km/h |
Fogyasztás (vegyes) |
5,7 l / 100 km |
Mentségemre szól, hogy nem alaptalanul. Az Audik belseje jó ideje megbízhatóan tart a hibátlan felé, és a Q7-es sem kivétel ez alól. Azt, hogy tágas, kényelmes, elegáns, felesleges is leírni. Minőségi anyagok, szép fabetét, okosan átgondolt elrendezés, kifinomult működés jellemző minden egyes négyzetcentiméterére, az ajtócsapódás hangjától, a villanymotorral megtámogatott dolgok mozgásán át az éjszakai kivilágításig. Gombjai, kapcsolói pont akkorák, pont olyan tapintásúak és pont olyan erővel kell őket mozgatni, kapcsolni, amilyenre tudat alatt vágyunk. Ijesztő tökéletesség.
Vannak akiket bosszant a középkonzolra tapasztott, tablet méretű kijelző, ha az gombnyomásra nem tüntethető el valahová. Engem hidegen hagy, hogy hol van, ha nem ülök az autóban, talán már nincs is olyan ostoba tolvaj a világon, aki azért törné fel a kocsit, mert erre fáj a foga. A kilátást meg ugye nem zavarja ott, ahol van. Az Audi Q7-esben persze ezt is villanymotor süllyeszti – de milyen finoman – a műszerfal gyomrába, ha nincs rá szükség.
A végére kínkeservesen csupán annyi negatívumot lehet összeszedni, hogy a harmadik üléssor az autó bitang méretei ellenére is szűk, legfeljebb gyerekeknek, vagy hobbit méretű felnőtteknek való, illetve az automatikus váltó karja előtti tapipad nehezebben hozzáférhető, mint szeretnénk. Ja, még valami botrányos, a vártnál kicsit lassabban mozognak a dupla üvegből készülő hangszigetelt ablakok. Ennyi.
Zavarba ejtően hibátlan belső
Milyen vezetni?
A Q7-es tömve van vezetéstámogató rendszerekkel, valószínűleg mindet felsorolni reménytelen vállalkozás lenne. Pláne, hogy a tesztautó konfigurálásánál alig maradt ki valami az extralistáról. Autópályán az adaptív tempomat zseniális – városban sem rossz, ha dugóban kell vánszorogni – a sávtartó egész biztosan tartja a felfestett vonalak között az autót, bár néha megpróbálja kicsavarni a kezünkből a kormányt, ami főleg terelések ideiglenes felfestéseinél lehet izgalmas.
Szép, jó tapintású, jó szagú itt minden
A Head up display színes szagos, a navigációs segítségeket is mutatja. Városban a 360 fokos kamerarendszer madártávlati képpel segíti az áldozatmentes parkolást, sötétben pedig az éjjellátó segít kiszúrni a vadat, vagy az út szélén csalinkázó kivilágítatlan kerékpárost, gyalogost. Az útra merőleges parkolóhelyről kitolatva a keresztirányú forgalmat is figyeli az autó, sőt, ha úgy érzi, bajunk eshet, határozottan meg is állítja az autót. Tekintélyes mérete ellenére remekül lehet vele lavírozni szűk helyeken, parkolóházakban is, fordulóköre váratlanul kicsi.
Akár egy modern szobor
Menet közben a két tonnás össztömeg alig érezhető, csak kanyarban tűnik fel. 3 literes V6-os, kellemes hangú motorja 272 lóerővel nem vacakol sokat, ha kell, 6,5 másodperc alatt is képes 100 km/órás tempóra gyorsítani az autót. Autópályán az adaptív légrugók, a dupla ablakok és a tisztességes hangszigetelés miatt semmi zavaró zaj nincs az autóban, akár 1000 kilométer levezetése után is frissen lehet kiszállni a kormány mögül. A légrugó nemcsak kényelmes, hanem okos, ügyes is, az úthibákkal, vasúti kereszteződések szintkülönbségeivel is remekül megbirkózik.
Konkurensek:
A head up display csodás dolog
Fogyasztás
Bár keserves kínok között valahogy sikerült a drabális Q7-est a lélektani két tonnás tömeg alá fogyasztani, de a takarékos, könnyű kisautótól még mindig baromi messze van. Papíron mégis arcpirítóan szerény adat díszeleg a kombinált fogyasztás rubrika mellett, amely főleg akkor bosszantó, ha városban haladva pillantunk a fedélzeti számítógép által mutatott adatokra. 12 liter alatti értéket ne is várjunk.
Dönthető háttámlák és temérdek hely
Ennek ellenére a közel 1500 kilométeresre nyúlt tesztút végelszámolása után meghökkentő, 6,88 literes átlagot számoltam. Igen, többször is utána számoltam és akkor is ennyi jött ki. Volt benne civilizált autópályás menet 300-350 km körül, város 150 km, a többi pedig országút, hegyen völgyön át, spórolós, de nem zavaróan finoman vezetett stílusban. Meglepő.
Mindent összevetve az
Audi Q7-es már súrolja az értelmetlenül nagy, okos és kifinomult kategóriát. Legalábbis autóban már zavarba ejtően sok ez a tömény jóság. De akinek van rá bő 30 milliója, az nyugodtan költse Q7-esre, valószínűleg egy percig sem fogja úgy érezni, hogy másra kellett volna elvernie egy családi ház árát.
Szép, 3D-s térképpel varázsol el a fedélzeti GPS
Mellette – Ellene |
- Pazar belső
- Ergonómiailag kikezdhetetlen
- Csendes
- Takarékosan is vezethető
|
- Még mindig nehéz
- Rendesen felszerelve baromi drága
- Szűkös harmadik üléssor
|
Szerinted hány pontot érdemel?
Szerinted hány pontot érdemel?