Sebastian Vettel biztos harmadik helyet bukott a Belga Nagydíjon, amikor az utolsó előtti körben, az Eau Rouge után szétrobbant a jobb hátsó gumija. Vettel már a verseny után a Pirelli felelősségét firtatta, elfogadhatatlannak nevezve a történteket, a gumigyártó viszont jelezte, aki sokáig használ egy abroncsot, így járhat.
Tény, hogy az egy kiállással próbálkozó Vettel 28 kört ment a közepes szettjén a defekt előtt, a Ferrari szerint azonban ez nem jelentett túlzott kockázatot. Vettel köridejei nem estek látványosan, Romain Grosjean is hiába érte utol, könnyedén támadási távolságon kívül tudta tartani a franciát.
Vettel szerint a Pirelli azt mondta, a gumik kibírnak negyven kört, a csapatfőnök Maurizio Arrivabene is mérgelődött. „A versenyek alatt a Pirelli egyik mérnöke itt van nálunk, ahogy a többi csapatnak is van saját mérnöke” – így Arrivabene. „Mit gondolnak, miért van itt? Hát, nem azért, hogy rágógumit rágjon.”
„Nem kaptunk figyelmeztetést, hogy veszélyes lenne a stratégiánk. Még ha agresszív is volt, nem vagyunk olyan idióták, hogy kockáztassuk a saját pilótánk biztonságát.” (A képen Vettel köridő-grafikonja, amelyen valóban semmi jele annak, hogy a gumik a végüket járták volna, szinte egyenes a vonal.)
F1: A Pirelli kiborult, itt az új botrány 1
Paul Hembery sportigazgató a Pirelli részéről először „meglepőnek” nevezte a Ferrari stratégiáját, majd késő este egy éles hangvételű közleményt is kiadott a PR-szempontból valóban nagyon nehéz helyzetbe került cég. Ebben a Pirelli az összes csapatnak nekiesett, felhánytorgatva, hogy az ilyen esetek ellen már 2013 óta be akarnak vezetni egy szabályt, de a csapatok ellenállnak.
F1: A Pirelli kiborult, itt az új botrány 2
F1: A Pirelli kiborult, itt az új botrány 80


„A Belga Nagydíjon történtekre reagálva a Pirelli emlékeztet arra, hogy már 2013 novemberben kérte az egy adott szetten maximálisan megtehető körök számának (és néhány további paraméternek) sportszabályzatban való rögzítését” – áll a közleményben.
„Ezt a kérést nem fogadták el. A javaslat szerint a versenytáv maximum ötven százalékát lehetne megtenni az elsődleges (keményebb) keveréken, és harminc százalékát az opcióson (lágyabbon). Ezekkel a feltételekkel Spában legfeljebb 22 kört lehetett volna menni a közepes gumikkal.”
A pénteki szabadedzésen hasonló defektet kapott Nico Rosberg Sebastian Vettel pártjára állt, intézkedést sürgetve az ügyben. A Mercedes ezzel szemben úgy vélekedett, a Ferrari túl sokat próbált egy szetten menni, Niki Lauda Vettelt is kiosztotta a Pirelli nyilvános kritizálása miatt. „Egy partnerrel szemben így nem lehet viselkedni” – dorgált Lauda.