Nico Rosberg az első edzést műszaki hiba miatt jó félórás késéssel kezdhette csak el, de így is az övé volt a legjobb idő. A délutáni edzésen is gyorsabb kört futott Lewis Hamiltonnál, a versenyszimulációja elején azonban váratlanul felrobbant a jobb hátsó gumija.
Rosberg szerencséjére pont egy bukótérnél történt az eset, így nem csapta oda sehova az autóját, de a tréninget nem tudta folytatni. Rosberg defektje előtt Kimi Räikkönen is panaszkodott az abroncsok túlmelegedésére, így elképzelhető, hogy a Pirelli részletes instrukciókat ad majd a csapatoknak a guminyomással és egyéb paraméterekkel kapcsolatban.
F1: Szétrobbant Rosberg gumija Spában 1
F1: Szétrobbant Rosberg gumija Spában 39


A gyors körén meglepően gyenge volt Sebastian Vettel, aki ugyan elsőként, kevésbé felgumizott pályán próbálkozott, a tizedik helyére így sem lehet büszke, fél másodpercet kapott finn csapattársától.
A gyors köreiket utolsóként futó Red Bullok jöttek be a harmadik-negyedik helyre a Mercedes mögé, Vettelt meglepetésre a két Sauber is megelőzte. Ez alapján a frissített Ferrari-motor jelentős javulást jelent, kérdés, hogy ebből Vettel miért nem tudott profitálni.
Alig fejeződött be a takarítás Rosberg balesete után, Marcus Ericsson szállt el a pályáról a Sauberrel (klasszikus vezetői hiba volt), így az edzést másodszor is piros zászlóval szakították meg. Ez egyben azt is jelenti, hogy gyakorlatilag nem születtek értékelhető hosszú etapos idők, a harmadik edzésen kell majd pótolniuk a munkát a csapatoknak.
A Williamsek szokás szerint spórolósan mennek pénteken, de így is szokatlanul gyengének tűnik Valtteri Bottas és Felipe Massa eredménye, mintha a csapatnál még keresgélnék az ideális beállításokat.
Belga Nagydíj, 2. szabadedzés:
F1: Szétrobbant Rosberg gumija Spában 40