A brandenburgi IV. Nemzetközi Ikarus Találkozó első díját kapta meg a Légiközlekedési Kulturális Központ (LKK) Malév színeket viselő Ikarus 250 luxusautóbusza. Teljes körű restaurálása az LKK és a Classic Truck&Bus Kft. közös projektjeként valósult meg.
A brandenburgi IV. Nemzetközi Ikarus Találkozó első díját kapta meg a Légiközlekedési Kulturális Központ (LKK) Malév színeket viselő Ikarus 250 luxusautóbusza. Teljes körű restaurálása az LKK és a Classic Truck&Bus Kft. közös projektjeként valósult meg.
Fotó megosztása:
A polgári Archeopark kiváló helyszín az egy-két évtizede még kommersz típusnak számító Ikarusok megtekintésére.
A polgári Archeopark kiváló helyszín az egy-két évtizede még kommersz típusnak számító Ikarusok megtekintésére.
Fotó megosztása:
Viszonylag fiatal Ikarus 256.44-es bolygóajtókkal
Viszonylag fiatal Ikarus 256.44-es bolygóajtókkal
Fotó megosztása:
A képen látható Ikarus 284-es volt az első magyar tolócsuklós autóbusz. Ez annyit takar, hogy a motor a csuklón túli kocsiszekrénybe került. Ez a jármű 1984-89 között az Ikarusnál volt, majd a Pannon Volánhoz került, ahonnan 2006-ban selejtezték. Később a BKV alvállalkozója a VT-Transman üzemeltette Budapesten. 2010-2014 között magántulajdonban volt, majd idén a BKV-hoz került és felújították.
A képen látható Ikarus 284-es volt az első magyar tolócsuklós autóbusz. Ez annyit takar, hogy a motor a csuklón túli kocsiszekrénybe került. Ez a jármű 1984-89 között az Ikarusnál volt, majd a Pannon Volánhoz került, ahonnan 2006-ban selejtezték. Később a BKV alvállalkozója a VT-Transman üzemeltette Budapesten. 2010-2014 között magántulajdonban volt, majd idén a BKV-hoz került és felújították.
Fotó megosztása:
A BKV 1988-ban vásárolt ilyen, Volkswagen-alvázra épített Ikarus 521-eseket, melyek egészen 1994-ig közlekedtek a Budai Várban. A cseréjükre vásárolt Ikarus 405-ösök még ma is forgalomban vannak, de hamarosan nyugdíjba küldik őket.
A BKV 1988-ban vásárolt ilyen, Volkswagen-alvázra épített Ikarus 521-eseket, melyek egészen 1994-ig közlekedtek a Budai Várban. A cseréjükre vásárolt Ikarus 405-ösök még ma is forgalomban vannak, de hamarosan nyugdíjba küldik őket.
Fotó megosztása:
Egy 1988-ban gyártott Ikarus 283-as, melyben Liaz motor dolgozik.
Egy 1988-ban gyártott Ikarus 283-as, melyben Liaz motor dolgozik.
Fotó megosztása:
Egy Ikarus 222-es, melyből mindössze két darab készült: egy elővárosi és egy városi kivitel.
Egy Ikarus 222-es, melyből mindössze két darab készült: egy elővárosi és egy városi kivitel.
Fotó megosztása:
Az újjászületés rögös útján éppen félúton lévő Ikarus 256-os
Az újjászületés rögös útján éppen félúton lévő Ikarus 256-os
Fotó megosztása:
A sort a BKV nemrég felújított MÁVAG Tr,5-öse vezette.
A sort a BKV nemrég felújított MÁVAG Tr,5-öse vezette.
Fotó megosztása:
Ez a 256-os Csehországból látogatott el hozzánk: szinte minden évben megtisztelik jelenlétükkel a polgári találkozót.
Ez a 256-os Csehországból látogatott el hozzánk: szinte minden évben megtisztelik jelenlétükkel a polgári találkozót.
Fotó megosztása:
Csak úgy fénylik a festék a korhűen felújított, magántulajdonban lévő Ikarus 280-ason.
Csak úgy fénylik a festék a korhűen felújított, magántulajdonban lévő Ikarus 280-ason.
Fotó megosztása:
A 250-es a 200-as típuscsalád legeslegelső típusa volt, melynek tervezésében az Ikarus EAG egykori főkonstruktőre, Torma Lajos is részt vett. A típus nagyon hosszú ideig, 1967-től 1996-ig gyártották.
A 250-es a 200-as típuscsalád legeslegelső típusa volt, melynek tervezésében az Ikarus EAG egykori főkonstruktőre, Torma Lajos is részt vett. A típus nagyon hosszú ideig, 1967-től 1996-ig gyártották.
Fotó megosztása:
Béke Antal még rengeteg Ikarus megmentését tervezi.
Béke Antal még rengeteg Ikarus megmentését tervezi.
Fotó megosztása:
Békésen álldogálnak a folyási tónál a szépen felújított Ikarusok.
Békésen álldogálnak a folyási tónál a szépen felújított Ikarusok.
Fotó megosztása:
Lengyel felirat emlékezik meg erről az 1989-ben gyártott Ikarus 280-as csuklósról.
Lengyel felirat emlékezik meg erről az 1989-ben gyártott Ikarus 280-as csuklósról.
Fotó megosztása:
Ez a harmónika-ajtós Ikarus 280-as Lengyelországból érkezett Polgárra.
Ez a harmónika-ajtós Ikarus 280-as Lengyelországból érkezett Polgárra.
Fotó megosztása:
A gyár egykoron ilyen lökhárítókkal modernizálta a távolsági közlekedésre szánt Ikarus 256-osokat.
A gyár egykoron ilyen lökhárítókkal modernizálta a távolsági közlekedésre szánt Ikarus 256-osokat.
Fotó megosztása:
A hétvégi felvonuláson a 300-as széria is képviseltette magát.
A hétvégi felvonuláson a 300-as széria is képviseltette magát.
Fotó megosztása:
A 200-as buszcsalád a világ legnagyobb buszgyártói közé repítette az Ikarust.
A 200-as buszcsalád a világ legnagyobb buszgyártói közé repítette az Ikarust.
Fotó megosztása:
Az IFA-tűzoltóautó fecskendője még mindig a maximumot nyújtja. A szivárvány sarkában pedig igazi kincsekre lehet lelni.
Az IFA-tűzoltóautó fecskendője még mindig a maximumot nyújtja. A szivárvány sarkában pedig igazi kincsekre lehet lelni.
Fotó megosztása: