A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) idén már egészen korán közzétette a 2016-os Forma-1-es világbajnoki idény előzetes versenynaptárát, amely több lényegi változást is tartalmazott az elmúlt években megszokotthoz képest.
21 fordulósra tervezett szezon március közepe helyett csak április 3-án kezdődik majd az Ausztrál Nagydíjjal, míg az általában azt követő Maláj Nagydíj őszre, a szomszédos Szingapúri Nagydíj mellé került. 
A sűrű menetrend miatt a háromhetes nyári szünet is kéthetesre rövidül majd, de ez utóbbi nagyon nem tetszik a csapatoknak, álláspontjuk szerint elengedhetetlen, hogy egy ilyen hosszú szezonban rendesen pihenhessenek a dolgozók.
 
F1: Decemberig tart a 2016-os idény? 1
F1: Decemberig tart a 2016-os idény? 17


Az Autosport szerint az egyik lehetséges megoldás a Maláj Nagydíj további mozgatása lehet, egészen az idény legvégére. Ezzel a Magyar és a Belga, valamint az Olasz és a Szingapúri Nagydíj is két-két üres hétvége lenne, mielőtt a csapatok elbúcsúznak európától és beindul hajtás. Szepang december 4-ére vagy akár 11-re is kerülhet.
Bár logisztikai szempontból tökéletesen logikus Malajzia és Szingapúr párosítása, üzletileg már nem olyan okos dolog ugyanazt a régiót egy héten belül két futammal „megbombázni”, Bernie Ecclestone így örömmel gondolja újra a menetrendet. 
„Malajziát arrébb rakjuk, elvisszük Szingapúr mellől. A malajziaiaknak nem volt gondjuk (a naptárral), de Szingapúrban nem örültek a párosításnak, így megnéztük, mit tehetünk. Azt hiszem, ezen kívül nem lesz már változás” – mondta az Autosportnak.