A Red Bull és a Renault kapcsolata az új, turbós erőforrások tavalyi bevezetése óta lejtőre került, mostanra pedig eljutott a töréspontig, írja az Autosport.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Bár hivatalosan továbbra is arról beszélnek a felek, hogy a Red Bull Racing és a Toro Rosso renault-s szerződése 2016 végéig él, az elmúlt hetekben nyilvánvalóvá vált, hogy jön a szakítás, a Red Bull már a Mercedesszel és a Ferrarival is tárgyalt a motorszállításról, míg a Renault a Lotus felvásárlására készül, hogy újra gyári csapatává tegye az enstone-i alakulatot.
Az Autosport saját bennfentes forrásaira hivatkozva úgy tudja, hogy a Red Bull már korábban kezdeményezte a szerződésbontást, a Renault pedig mostanra el is fogadta azt, így 2016-ban már nem a francia gyártó motorjaival indulnak az energiaital-gyártó csapatai.
A lap kiemeli, hogy a Renault-nál ezenkívül még nem dőlt el más, a gyári csapat indítása mellett a Forma-1-ből való teljes kiszállás is opció a számukra.
A Renault F1-es főnöke, Cyril Abiteboul is ezzel összhangban nyilatkozott a hétvégén Monzában:
„Folynak tárgyalások, és számos tényező a jó irányba mutat. Azonban a Renault részvételének súlya és a további, hosszú távú kötelezettségvállalás lehetősége miatt biztosra kell mennünk a döntés meghozatala előtt. A döntésünk több feltétel teljesülésétől is függ, most ezeket vesszük sorra lépésenként. Bizakodó vagyok a jövőt illetően, azonban egyelőre még nem teljesült minden feltétel.”
„Ha a feltételek teljesülnek, akkor már gyorsan megszülethet a döntés, azonban nem szabad tájékozatlanul vagy kapkodva belevágnunk valami vonzónak látszó projektbe. Bombabiztos alapok kellenek, mert normális terv híján a Forma-1-ben biztos a bukás.”
Ami a Red Bullt illeti, nagyon úgy néz ki, hogy a Ferrarinál kötnek ki, miután Monzában több újságíró is úgy értesült, hogy a Mercedes anyacége, a Daimler vezére, Dieter Zesche a Niki Laudával és Toto Wolffal folytatott megbeszélések után a motorszállítás ellen döntött.
Ugyanakkor a Red Bull főnökei, Christian Horner és Helmut Marko a monzai paddockban a legmagasabb szinten, az elnök Sergio Marchinnével tárgyaltak a ferraris partnerség lehetőségéről.