Az Olasz Nagydíj időmérője után a Forma-1-es versenybíróknak minden bizonnyal matematikus szakértőre volt szüksége, ugyanis hét pilótának is ilyen-olyan büntetést osztottak ki, amelyeket időrendben kellett alkalmazni a rajtrácsra.
A McLaren, a Red Bull és a Toro Rosso versenyzői motorcserék – pontosabban részelemek cseréi miatt kaptak hátrasorolásokat -, emellett a faenzai csapat holland ifjonát, Max Vestappent azért is büntették, mert a csapat nem rögzített motorborítással engedte ki a pályára a Q1 végén, az elem pedig le is szakadt az autóról.
Számszerűen: a Red Bull-os Daniel Ricciardo két teljes motorcsere miatt 50, csapattársa Danyiil Kvjat 35 helyet kapott, és ugyanennyit osztottak ki Toro Rossó-s ifjabb Carlos Sainznak is. A másik Toro Rosso-pilóta, Max Verstappen az erőforrás elemeinek cseréje miatt 20, a kvalifikációs baki miatt pedig még 10, összesen 30 helyet bukott, emellett még egy bokszutca-áthajtásos büntetést is le kell majd töltenie a rajt után az utóbbiért.
A McLaren versenyzői közül Fernando Alonsónak 10, Jenson Buttonnak 5 helyes hátrasorolás jár friss erőforrás-komponensek bevetése miatt, azonban abszurd módon ők már előrébb kerülnek, mint ahova kvalifikáltak, miután a Red Bull-csapatok pilótáit mögéjük száműzik.
A sauberes Marcus Ericsson a fentiekhez képest elhanyagolható ejnye-bejnyét kapott, amiért az időmérőn feltartotta a Force Indiá-s Nico Hülkenberget, a svéd versenyzőt három helyes rajtbüntetéssel jutalmazták a stewardok. Ericsson a hátrasorolás mellett két büntetőpontot is kapott, jelenleg 7-nél tart a 12-ből.
Az említett számoknak persze kisebb a jelentősége, mint elsőre tűnik, ugyanis a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nyári szabálymódosítása óta akármekkora büntetést is kap valaki műszaki okok miatt, az sem a következő versenyhétvégére, sem a futamra nem vihető át, egy pilóta legfeljebb az utolsó rajtkockáig ejthető le, a fél, másfél, két és félszeres hátrasorolások csak a versenyzők egymás közötti sorrendjében számítanak.
Az Olasz Nagydíj rajtsorrendje a büntetések után
1. L. Hamilton (Mercedes AMG) | |
2. K. Räikkönen (Ferrari) | |
3. S. Vettel (Ferrari) | |
4. N. Rosberg (Mercedes AMG) | |
5. F. Massa (Williams) | |
6. V. Bottas (Williams) | |
7. S. Perez (Force India) | |
8. R. Grosjean (Lotus F1) | |
9. N. Hülkenberg (Force India) | |
10. P. Maldonado (Lotus F1) | |
11. F. Nasr (Sauber F1) | |
12. M. Ericsson (Sauber F1) | |
13. W. Stevens (Manor Marussia) | |
14. R. Merhi (Manor Marussia) | |
15. J. Button (McLaren-Honda) | |
16. F. Alonso (McLaren-Honda) | |
17. C. Sainz (Toro Rosso) | |
18. D. Kvjat (Red Bull) | |
19. D. Ricciardo (Red Bull) | |
20. M. Verstappen (Toro Rosso) |